A Bosch számára a hálózatba kapcsolt műhely, vagyis a „Connected Workshop”, további internetalapú szolgáltatásokkal és kiterjesztett valóság (Augmented Reality) alkalmazásokkal együtt alkotja az Automechanika 2016 kiállítás egyik központi témáját. A hálózatba kapcsolt műhely a Bosch 2400 négyzetméteres standján a 9-es pavilonban testközelből is megismerhető 2016. szeptember 13. és 17. között. A látogatók a Bosch legújabb megoldásairól a minden egész órakor megtekinthető termékbemutatók alkalmával is tájékozódhatnak.
Az intelligens adatfeldolgozás, a tárgyak internete (Internet of Things) és a környezetükkel egyre szélesebb körű hálózati kapcsolatban álló technikák egyaránt nagy lehetőségeket rejtenek a járműszervizek számára is. Segítségükkel könnyebben tervezhetők műhelylátogatások és az egyes szervizmunkák is hatékonyabban szervezhetők. Egy-egy jármű adatai és szerviztörténete már érkezésekor rendelkezésre állhatnak, az adatok automatikusan továbbítódhatnak a diagnosztikai eszközök között, a fontos gyártói információkat pedig valós időben hívhatja le a szerelő.
A hálózatba kapcsolt műhely: Bosch Connected Repair
A Bosch az Automechanika 2016 kiállításon mutatja be első ízben Connected Repair szoftverét, amely a műhelyben rendelkezésre álló Bosch diagnosztikai rendszereket köti össze. A járműadatok így minden további PC-alapú rendszeren is azonnal rendelkezésre állhatnak, az egyszer már azonosított jármű esetében pedig az egyes munkahelyeken csupán a rendszám vagy az alvázszám (VIN) megadása szükséges, hogy a jármű összes adata elérhető legyen.
Ezt követően minden további műhelylátogatáskor elegendő a rendszám vagy az alvázszám az azonosításhoz, hogy minden munkahelyen hozzáférhető legyen a teljes járműtörténet, az összes teszteredménnyel együtt. A szoftver emellett újszerű járműazonosítást alkalmaz, amely az egyes vizsgáló eszközök specifikus paramétereivel egészül ki. A következő szervizlátogatás alkalmával a rendszer e paramétereket is felhasználja az azonosítás során, amivel az egyes munkaállomásokon értékes előkészületi idő takarítható meg, egyszerűsödnek a munkafolyamatok és megelőzhető a munkaműveletek indokolatlan ismétlése.
A fotófunkció segítségével a műhely pontosan dokumentálhatja a jármű állapotát, és szabványosított, nyomtatható protokollt vehet fel. Az ügyfelek így mindenkor pontosan átlátható tájékoztatást kaphatnak a szükséges javításokról.
A szoftver a megfelelő aktiváló kóddal a teljes szervizhálózat számára elérhetővé tehető és a műhely minden egyes PC-jén futtatható. Az optimális teljesítmény érdekében a Bosch önálló szerver használatát ajánlja, ahol az egyes járműtörténetek központilag tárolhatók és ahonnan igény szerint hívhatók le az egyes munkaállomásokra. A megfelelő szabványos interfészen keresztül a legtöbb márkakereskedő-menedzsment rendszer is csatlakoztatható.
A Bosch Connected Repair alkalmazásával jelenleg a Bosch alábbi rendszerei köthetők hálózatba:
- ACS 752 légkondicionáló berendezés szervizmodul
- Esitronic 2.0 / KTS 5xx műhelyszoftver-csomag
- FWA 9000 és FWA 4630 futóműgeometria-állító rendszer
- FSA 500 jármű-rendszeranalízis
- FSA 7xx jármű-rendszeranalízis
- HTD 815 fényszóró-állító berendezés
- BEA 750 és BEA PC DE károsanyagkibocsátás-elemző
Kiterjesztett valóság – kulcsfontosságú információk a megfelelő időben, a képen
A kiterjesztett valóság (Augmented Reality) segítségével megjelenített kiegészítő információk kulcsfontosságúak a mind komplexebb technológiák világában. A mechatronikusok számára egyre nehezebb a mindennapok munkájához szükséges ismeretek megszerzése, illetve alkalmazása. Annak lehetősége, hogy a legfrissebb és legfontosabb információk a megfelelő időben lehívhatóvá válnak, mélyebb termékismeretet eredményez, és jelentős időt takarít meg. Az ügyfelek számára mindez jobb javítási minőséget, míg a műhelynek gyorsabb munkafolyamatokat tesz lehetővé. A táblagépet vagy okosszemüveget a járműre irányítva a szükséges kiegészítő információk a valós képbe integráltan jeleníthetők meg. Ezek éppúgy lehetnek magyarázó szövegek, mint kezelési útmutatók vagy kapcsolási rajzok, háromdimenziós objektumok, illetve fotók vagy videók. A mechatronikusok körében igen kedvelt megoldással a rejtett alkatrészek és kábelezések is megjeleníthetők. A komplex javítási munkák így 10-15 százalékkal gyorsabban is elvégezhetők. A kiterjesztett valóság további ígéretes alkalmazási területei az oktatás és a továbbképzés, illetve az értékesítés.
A kiterjesztett valóság kellően nagyteljesítményű és hatékony alkalmazásainak előállítására a Bosch kifejlesztette Common Augmented Reality Platformját (CAP), amellyel a digitális és vizuális tartalmak egyszerűen és gyorsan integrálhatók például műszaki dokumentációkba. A rendszer az egyes platformokon átívelő módon és bizonyos tracking- vagy rendering-technikáktól függetlenül működik. A Bosch szerint az első műhelyek már 2018-tól működhetnek ilyen kiterjesztett valóság alkalmazásokkal.
A legújabb diagnosztikai berendezések – mint például a KTS 560/590 – és a HTD 815 digitális fényszóró-állító rendszer mellett a Bosch standjának további termékkülönlegességei az alkatrészek terén az új M lítiumion motorkerékpár-akkumulátor, valamint a Bosch kormányrendszerek új, integrált terméksorozata. Mindezeken túl a kis és középméretű vállalkozások számára készült, új internetes telematikai megoldások szintén megtekinthetők lesznek.
A Bosch mellett a Beissbarth, a Robinair, a Sicam és az OTC márkák is a 9-es pavilonban mutatják be legújabb fejlesztéseiket.
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A Gépjármű-felszerelések, -diagnosztika és szervizszolgáltatások üzletág autószerelő műhelyek sokaságát szolgálja ki diagnosztikai és műhelyberendezések teljes skálájával. Új és cserealkatrészek széles választékával rendelkezik mind személyautókhoz, mind haszongépjárművekhez. Termékportfoliójában megtalálhatók a Bosch gyári beszállítói felszerelései, valamint a kifejezetten a pótalkatrész piac számára fejlesztett termékek és szolgáltatások is. 150 országban több mint 18 ezer munkatárs, valamint egy világméretű logisztikai hálózat gondoskodik arról, hogy a mintegy 650 ezer különböző alkatrész gyorsan és időben eljusson az ügyfelekhez. A szervizszolgáltatások területen belül az üzletág különféle teszt- és javító technológiákat, diagnosztikai szoftvereket, oktatásokat és információs szolgáltatásokat biztosít az ügyfelei számára. Emellett az üzletág hatáskörébe tartozik a Bosch Service franchise hálózat is, amely a világ legnagyobb márkafüggetlen autószerviz hálózata mintegy 17 ezer műhellyel. Ezen kívül a Gépjármű-felszerelések, -diagnosztika és szervizszolgáltatások üzletág felel a több mint 1000 “AutoCrew”partnerért is.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte megközelítőleg 375 000 munkatársat foglalkoztat (2015. december 31-én) és 70,6 milliárd euró árbevételt ért el 2015-ben. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata mintegy 150 országot fed le. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 55 800 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén világszerte 118 telephelyen. A Bosch csoport stratégiai célja innovatív megoldások létrehozása a hálózatba kapcsolt világ számára. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu