Stuttgart / San José – Több mint egymillió lakosával a San Francisco-öböl déli partján, a Szilícium-völgyben fekvő San José a harmadik legnagyobb város az Amerikai Egyesült Államok Kalifornia tagállamában. A tervek szerint a nagyváros 2019 második felében a Daimler és a Bosch által a közelmúltban bejelentett alkalmazásalapú, teljes mértékben automatizált és vezető nélküli (a SAE besorolása szerinti 4. és 5. szintet teljesítő) személyszállítási szolgáltatás (ride-hailing, azaz „taxi”) első kísérleti városává válik. A három érintett fél erről írt alá szándéknyilatkozatot. A Bosch és a Daimler az önvezető Mercedes-Benz S-osztály személyautókkal nyújtott szolgáltatását kiválasztott felhasználóknak kínálja fel. A tesztterület a San Carlos út, illetve a Stevens Creek sugárút, azaz a városközpont és Nyugat-San José városrész közötti fő közlekedési folyosó mentén fekszik. A következő két évtizedre várt 40 százalékos népességnövekedéssel a nagyvárosra és környékére egyre növekvő kihívások várnak, a közlekedés területén is. Ezenkívül San José is felkészül az utcáin közlekedő önvezető járművek jelentette jövőre.
„A kísérleti projekt megmutatja, hogy az önvezető járművek miként járulhatnak hozzá a jövőbeli szállítási és mobilitási igények jobb teljesítéséhez” – mondja Sam Liccardo, San José polgármestere. „Évek óta következetesen fejlesztjük az önvezető járműveket. Ezzel a kísérleti projekttel értékes tapasztalatokat nyerünk majd arról, hogyan kapcsolhatjuk össze a legjobban az önvezető járműveket és a jövőbeli mobilitási szolgáltatások felhasználóit” – magyarázza Dr. Michael Hafner, a Daimler AG automatizált vezetésért felelős vezetője. „Újra kell gondolnunk a városi közlekedést. Az automatizált vezetés a jövőbeli városi közlekedés fontos része” – foglalja össze Dr. Stephan Hönle, a Robert Bosch GmbH automatizált vezetés üzleti területének alelnöke.
Az új személyszállítási szolgáltatás Daimler Mobility Services által üzemeltetett alkalmazása megmutatja, miként működhetnek együtt intelligens módon az olyan különböző mobilitási szolgáltatások, mint a járműmegosztás (car2go), a személyszállítási szolgáltatások (mytaxi) és a multimodális platformok (moovel). A tesztüzem információkat biztosít majd arról, miként illeszthetők be a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli járművek egy multimodális közlekedési hálózatba. A digitális kísérleti projekt során a felhasználó egy meghatározott felvevőhelyen beszállhat egy biztonsági járművezető által felügyelt, önvezető autóba, amely automatikusan elviszi őt úti céljához.
Az automatizált járművek vonzóbbá teszik a városi mobilitást
A teljes mértékben automatizált és vezető nélküli (vagyis a SAE besorolása szerinti 4. és 5. szintnek megfelelő), városi környezetben történő közlekedést célzó fejlesztési együttműködésével a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városokban a forgalom áramlását, fokozni az utak biztonságát és egyúttal a jövő közlekedésének egy fontos mérföldkövét megalkotni. Ez a technológia többek között a járműmegosztó rendszerek vonzerejét is növeli. Ezenkívül a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli közlekedés jóvoltából az emberek optimálisan kihasználhatják az utazással töltött időt. Ráadásul e technológia a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt is új mobilitási lehetőségeket nyit meg.
Megosztják az irodákat a Bosch és a Daimler munkatársai
A Bosch és a Daimler együttműködése két régióban történik: Stuttgart város térségében Németországban, valamint a Szílicium-völgyben, a San Francisco és San José között fekvő Sunnyvale környékén az Amerikai Egyesült Államokban. Mindkét helyen egymás melletti asztaloknál dolgoznak a két vállalat munkatársai. Így a szakterületeken átívelő módon is gyorsan tudnak információt cserélni, és ez a megoldás rövid döntési útvonalakat biztosít. Egyúttal a munkavállalók hozzáférnek az anyavállalatukban dolgozó kollégáik tapasztalataihoz és teljes tudásanyagához is.
A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli önvezető rendszerhez (SAE 4. / 5. szint) szükséges koncepciók és algoritmusok közös kifejlesztése. A Daimler feladata az önvezető rendszer járműbe való integrációja. A vállalat ehhez rendelkezésre bocsátja a szükséges kísérleti járműveket, vizsgálóberendezéseket és tesztflottákat. A Bosch felel a fejlesztés során specifikálandó komponensekért – az érzékelőkért, a működtető- és a szabályzóegységekért. Tesztcélokra a Daimler és a Bosch a laborjait és vizsgálóállomásait, valamint a németországi tesztpályáit használja majd. A Mercedes-Benz már 2014 óta tesztel automatizált járműveket a kaliforniai Sunnyvale régióban, miután megszerezte az önvezető járművek teszteléséhez szükséges engedélyeket a California Department of Motor Vehicles hivataltól (a szövetségi állam járművek forgalomba helyezésével és a járművezetői engedélyekkel foglalkozó szerve). A vállalat hasonló engedéllyel bír 2016 óta a stuttgarti nagytérségre is. A Bosch a világ első autóipari beszállítójaként már 2013 elején közúton tesztelte – a SAE 3. szintjét teljesítő – önvezető rendszerét Németországban és Amerikai Egyesült Államokban.
A Bosch a CES 2019 kiállításon
- SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ: 2019. január 7., hétfő, 09.00–09.45 (helyi idő szerint) a Mandalay Bay Hotel épületében, a South Convention Center központ 2. szintjén a B, C és D bálteremben.
- KIÁLLÍTÁSI STAND: 2019. január 8–11., kedd–péntek, Központi Csarnok (Central Hall), 14020 számú stand
- KÖVESSE a Bosch újdonságait a CES 2019 kapcsán a Twitteren: #BoschCES
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A mobilitási megoldások a Bosch csoport legnagyobb üzleti szektora, 2017-ben értékesítési volumene elérte a 47,4 milliárd eurót, azaz a cégcsoport teljes árbevételének 61 százalékát. A Bosch csoport a világ egyik vezető autóipari beszállítója. A mobilitási megoldások üzletág olyan baleset-, stressz- és károsanyag-kibocsátásmentes mobilitást képzel el, mely a mobilitás három területén – automatizálás, elektromosítás, hálózatba kapcsolás – ötvözi a cégcsoport szakértelmét, és kínál integrált mobilitási megoldásokat ügyfelei számára. Az üzletág fő tevékenységi körei a következők: üzemanyag befecskendező technológia és meghajtási periféria-eszközök belső égésű motorok számára, elektromos meghajtási megoldások, járműbiztonsági rendszerek, vezetéstámogató- és automatizált funkciók, felhasználóbarát infotainment technikák, gépjárművek közötti, illetve gépjárművek és eszközök közötti kommunikáció, szerviz koncepciók, valamint utángyártás során nyújtott mérnöki támogatás és szervizelés. A Bosch olyan jelentős gépjárműipari innovációkért felel, mint az elektronikus motorvezérlés, az ESP® (elektronikus menetstabilizáló rendszer), valamint a közös nyomócsöves (common-rail) dízel technológia.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 402 000 munkatársat foglalkoztat (2017. december 31-én) és 78,1 milliárd euró árbevételt ért el 2017-ben. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az intelligens városokhoz, a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz, és a hálózatba kapcsolt gyártáshoz. Szakértelmét az érzékelők technológiájában, a hálózatba kapcsolt szoftverek és szolgáltatások területén, valamint saját IoT felhőjében is hasznosítja, ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat kínál egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja innovatív megoldások létrehozása a hálózatba kapcsolt világ számára. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 64 500 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén világszerte 125 telephelyen.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse