Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz

  • A tesztterület a városközpont és Nyugat-San José városrész közötti fő közlekedési folyosó
  • Az alkalmazásalapú személyszállítási szolgáltatás az önvezető járművekben való utazás élményét kínálja a kiválasztott felhasználói közösség számára
Bosch és Daimler: San José az automatizált személyszállítási szolgáltatás kísérleti városa lesz

Stuttgart / San José – Több mint egymillió lakosával a San Francisco-öböl déli partján, a Szilícium-völgyben fekvő San José a harmadik legnagyobb város az Amerikai Egyesült Államok Kalifornia tagállamában. A tervek szerint a nagyváros 2019 második felében a Daimler és a Bosch által a közelmúltban bejelentett alkalmazásalapú, teljes mértékben automatizált és vezető nélküli (a SAE besorolása szerinti 4. és 5. szintet teljesítő) személyszállítási szolgáltatás (ride-hailing, azaz „taxi”) első kísérleti városává válik. A három érintett fél erről írt alá szándéknyilatkozatot. A Bosch és a Daimler az önvezető Mercedes-Benz S-osztály személyautókkal nyújtott szolgáltatását kiválasztott felhasználóknak kínálja fel. A tesztterület a San Carlos út, illetve a Stevens Creek sugárút, azaz a városközpont és Nyugat-San José városrész közötti fő közlekedési folyosó mentén fekszik. A következő két évtizedre várt 40 százalékos népességnövekedéssel a nagyvárosra és környékére egyre növekvő kihívások várnak, a közlekedés területén is. Ezenkívül San José is felkészül az utcáin közlekedő önvezető járművek jelentette jövőre.

„A kísérleti projekt megmutatja, hogy az önvezető járművek miként járulhatnak hozzá a jövőbeli szállítási és mobilitási igények jobb teljesítéséhez” – mondja Sam Liccardo, San José polgármestere. „Évek óta következetesen fejlesztjük az önvezető járműveket. Ezzel a kísérleti projekttel értékes tapasztalatokat nyerünk majd arról, hogyan kapcsolhatjuk össze a legjobban az önvezető járműveket és a jövőbeli mobilitási szolgáltatások felhasználóit” – magyarázza Dr. Michael Hafner, a Daimler AG automatizált vezetésért felelős vezetője. „Újra kell gondolnunk a városi közlekedést. Az automatizált vezetés a jövőbeli városi közlekedés fontos része” – foglalja össze Dr. Stephan Hönle, a Robert Bosch GmbH automatizált vezetés üzleti területének alelnöke.

Az új személyszállítási szolgáltatás Daimler Mobility Services által üzemeltetett alkalmazása megmutatja, miként működhetnek együtt intelligens módon az olyan különböző mobilitási szolgáltatások, mint a járműmegosztás (car2go), a személyszállítási szolgáltatások (mytaxi) és a multimodális platformok (moovel). A tesztüzem információkat biztosít majd arról, miként illeszthetők be a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli járművek egy multimodális közlekedési hálózatba. A digitális kísérleti projekt során a felhasználó egy meghatározott felvevőhelyen beszállhat egy biztonsági járművezető által felügyelt, önvezető autóba, amely automatikusan elviszi őt úti céljához.

Az automatizált járművek vonzóbbá teszik a városi mobilitást
A teljes mértékben automatizált és vezető nélküli (vagyis a SAE besorolása szerinti 4. és 5. szintnek megfelelő), városi környezetben történő közlekedést célzó fejlesztési együttműködésével a Bosch és a Daimler javítani kívánja a városokban a forgalom áramlását, fokozni az utak biztonságát és egyúttal a jövő közlekedésének egy fontos mérföldkövét megalkotni. Ez a technológia többek között a járműmegosztó rendszerek vonzerejét is növeli. Ezenkívül a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli közlekedés jóvoltából az emberek optimálisan kihasználhatják az utazással töltött időt. Ráadásul e technológia a jogosítvánnyal nem rendelkezők előtt is új mobilitási lehetőségeket nyit meg.

Megosztják az irodákat a Bosch és a Daimler munkatársai
A Bosch és a Daimler együttműködése két régióban történik: Stuttgart város térségében Németországban, valamint a Szílicium-völgyben, a San Francisco és San José között fekvő Sunnyvale környékén az Amerikai Egyesült Államokban. Mindkét helyen egymás melletti asztaloknál dolgoznak a két vállalat munkatársai. Így a szakterületeken átívelő módon is gyorsan tudnak információt cserélni, és ez a megoldás rövid döntési útvonalakat biztosít. Egyúttal a munkavállalók hozzáférnek az anyavállalatukban dolgozó kollégáik tapasztalataihoz és teljes tudásanyagához is.

A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli önvezető rendszerhez (SAE 4. / 5. szint) szükséges koncepciók és algoritmusok közös kifejlesztése. A Daimler feladata az önvezető rendszer járműbe való integrációja. A vállalat ehhez rendelkezésre bocsátja a szükséges kísérleti járműveket, vizsgálóberendezéseket és tesztflottákat. A Bosch felel a fejlesztés során specifikálandó komponensekért – az érzékelőkért, a működtető- és a szabályzóegységekért. Tesztcélokra a Daimler és a Bosch a laborjait és vizsgálóállomásait, valamint a németországi tesztpályáit használja majd. A Mercedes-Benz már 2014 óta tesztel automatizált járműveket a kaliforniai Sunnyvale régióban, miután megszerezte az önvezető járművek teszteléséhez szükséges engedélyeket a California Department of Motor Vehicles hivataltól (a szövetségi állam járművek forgalomba helyezésével és a járművezetői engedélyekkel foglalkozó szerve). A vállalat hasonló engedéllyel bír 2016 óta a stuttgarti nagytérségre is. A Bosch a világ első autóipari beszállítójaként már 2013 elején közúton tesztelte – a SAE 3. szintjét teljesítő – önvezető rendszerét Németországban és Amerikai Egyesült Államokban.

A Bosch a CES 2019 kiállításon

  • SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ: 2019. január 7., hétfő, 09.00–09.45 (helyi idő szerint) a Mandalay Bay Hotel épületében, a South Convention Center központ 2. szintjén a B, C és D bálteremben.
  • KIÁLLÍTÁSI STAND: 2019. január 8–11., kedd–péntek, Központi Csarnok (Central Hall), 14020 számú stand
  • KÖVESSE a Bosch újdonságait a CES 2019 kapcsán a Twitteren: #BoschCES

Címkék: Bosch, Daimler, San Jose, teszt, önvezető, automatizált, vezetés

Hack Mónika

+36 70 510 5516