Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Jövő a vonatközlekedésben: a vasúti forgalom automatizálásán dolgozik a Bosch Engineering

  • A digitalizáció és az automatizálás új vasúti pályák építése nélkül növeli a meglévő vasúti hálózat kapacitását
  • A fejlesztés fókuszában a részben és teljesen automatizált vezetéshez szükséges objektumfelismerő és osztályozó rendszerek állnak
  • A Bosch Engineering a fejlesztésben sikeresen együttműködik a Deutsche Bahnnal, valamint az SNCF francia állami vasúttársasággal
  • A Bosch Engineering fontos fejlesztési partner és jelentős beszállító a vasúti szektorban
Jövő a vonatközlekedésben: a vasúti forgalom automatizálásán dolgozik a Bosch Engineering

Abstatt, Németország – A jövő közlekedése minden területen új technológiai megoldásokat kíván, ez alól a vasút sem kivétel. A közlekedési szektor karbonlábnyomának csökkentése érdekében a vasúti személy- és áruszállítás további erősítése szükséges. „A vasút vonzerejének kulcsa a digitalizáció és az automatizálás, amely sűrített menetrendet, könnyebb hozzáférhetőséget és nagyobb pontosságot eredményez. Ezzel a meglévő vasúti pályahasználat kapacitását jelentősen bővíteni tudjuk úgy, hogy egyetlen méternyi új vágányra sincs szükség” – hangsúlyozta Heiko Mangold, a Bosch Engineering vasúttechnológiai üzletágának vezetője. A hosszú távú vízió a teljesen automatizált, összekapcsolt és mindezeknek köszönhetően hatékony vasúti közlekedés, gyakoribb személy- és tehervonatokkal, magas hálózati kihasználtsággal. 

A vonatforgalom automatizálása bevált autóipari technológiák alapján
A Bosch Engineering több mint tíz éve kutat és fejleszt a vasúti közlekedés automatizálására szolgáló rendszereket és funkciókat. A vállalat a városi vasúti közlekedés számára olyan ütközésfigyelmeztető rendszert kínál, amely segít a villamosvezetőknek a forgalomban, és jelentősen növeli a közlekedés biztonságát. A nagyvasúti forgalom számára a Bosch Engineering ennél is átfogóbb megoldásokon dolgozik a vezetési funkciók automatizálásának támogatására, beleértve a normál vasúti forgalmat, a tolatást, valamint a vonatok mozgatását és rendezését a pályaudvarokon. Az eredményekhez hozzájárul, hogy a vállalatcsoport az autóiparból származó, a vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás terén szerzett széleskörű tapasztalatait is fel tudja használni a munka során. A fejlesztés fókuszában a tárgy- és jelzésfelismerő rendszerek, valamint a vonat környezetét értelmező és a balesetek megelőzését menet közben segítő objektumosztályozási módszerek állnak. „A következő lépés a vonatközlekedés automatizálása oly módon, hogy a mozdonyvezetőnek csak felügyelnie kelljen a működést, és kizárólag vészhelyzet esetén legyen szükség a beavatkozására, ezt pedig a teljes automatizálás követi majd” – fejtette ki Heiko Mangold.

A Digitale Schiene Deutschland program Sensors4Rail projektjének részeként a Deutsche Bahnnal, valamint a francia állami vasúttársaság, az SNCF Train Autonome – Service Voyageurs konzorciumával közösen megvalósított első sikeres koncepciók igazolják a Bosch Engineering szoftverében és hardverében rejlő automatizálási potenciált. Jelenleg a munka arra irányul, hogy a kutatási és fejlesztési eredmények alapján használatra kész termékek készüljenek. A kapott adatok validálása és optimalizálása érdekében további szimulációkat és teszteket kell még végezni különböző útvonalprofilokon, több vonat- és mozdonytípus bevonásával.

Vezetéstámogatás és ütközésmegelőzés a hazai villamosforgalomban
A villamosokra telepített innovatív ütközésmegelőző rendszer fejlesztésében a Bosch Engineering mérnökeivel együttműködve a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ szakemberei is részt vesznek. „A villamosok ütközésmegelőző technológiája valós forgalmi körülmények között már Debrecenben is bizonyított, a tesztelést pedig az idén Budapesten is elkezdtük. A rendszer alapját képező kamerát és a radarszenzort Magyarországon, a Bosch vállalatcsoport hatvani telephelyén gyártjuk” – emelte ki Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.

További információk:

Sensors4Rail – Digitale Schiene Deutschland
https://digitale-schiene-deutschland.de/en/Sensors4Rail

Train Autonome – Service Voyageurs de SNCF
https://www.sncf.com/en/innovation-development/innovation-research/driverless-trains-to-run-in-2023

Címkék: Bosch, Bosch Engineering, BBIK, Budapesti Fejlesztési Központ, fejlesztés, vasút, vasúti közlekedés, digitalizáció, automatizált, mobilitás, vezetéstámogató rendszer

Varga Zita Hella

Telefon: +36 70 667-6374