Konzorciumvezető: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Konzorciumi tagok: Robert Bosch Kft., Bimfra Tervező és Szolgáltató Kft., Budapest Közút Zrt., Magyar Közút Nonprofit Zrt., Magyar Telekom Távközlési Nyrt.
Támogatás forrása: Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap
Szerződés száma: 2020-1.2.3-EUREKA-2021-00001
Támogatás összege: 495 538 602 Ft (konzorciumi szinten)
Összköltség: 673 160 141 Ft (konzorciumi szinten)
Támogatás intenzitása: 73,61%
A projekt megvalósításának kezdete: 2021. szeptember 1.
A projekt fizikai befejezésének határideje: 2025. augusztus 31.
A projekt célja egy olyan központi rendszeren alapuló közlekedési rendszer kidolgozása, amely a lekorszerűbb csúcstechnológiákat integrálva az infrastruktúrába kihelyezett szenzorok nyers és magasabb szintű adatait felhasználva támogatja az autonóm járművek tesztelését és üzemeltetését, különös tekintettel a környezetérzékelésre és a járművek központi irányítására. A projekt keretén belül elsődleges feladat egy ilyen központi rendszer kidolgozása és implementálása, amelyet kezdetekben a hálózatba kapcsolt automatizált járművekkel szoros összefüggésben különféle tesztek és funkciók validációjának támogatására fogjuk alkalmazni. Célunk, hosszú távú vízióként – a rendszer további fejlesztésével – a közlekedés üzemeltetésének és irányításának felhő alapú támogatása. Az autonóm járművek megbízható üzemeltetéséhez és irányításhoz nélkülözhetetlen a jármű környezetéről alkotott modell megléte, amelyet napjaink magasan automatizált járműveiben a jármű környezetérzékelő rendszere generál, amelyhez a saját szenzorain túlmenően egyéb külső forrásból érkező adatot is felhasznál. A projekt keretében kidolgozni tervezett felhő alapú rendszer elsődleges funkciójaként az automatizált járműveket támogató globális (statikus és dinamikus objektumokat is tartalmazó) környezeti modell valós idejű generálását tekintjük. A felhőben valós időben folyamatosan aktualizált környezeti modellt a járművek és az infrastruktúrába kihelyezett szenzorok által szolgáltatott nyers vagy magasabb szintű adatok fúziójával tervezzük előállítani a valóságot jól reprezentáló digitalis iker formájában.