A Robert Bosch Kft. Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletága – a Bosch Car Service hálózat franchise rendszerének tulajdonosa – megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet idén harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóparkjáról, autójavíttatási szokásairól, és a Bosch Car Service hálózat használatáról. A 2008-ban indult adatfelvételt 2010-ben és 2012-ben is megismételték. A felmérések a magyar felnőtt lakosságot reprezentáló, összesen 2400 fő személyes megkérdezésével készültek. A kutatásban résztvevő, autóval rendelkező háztartások száma minden alkalommal 1000 volt.
2010-es szinten a háztartások autóparkja
A Bosch és a Medián reprezentatív felmérése megállapította, hogy 2012-ben a magyar háztartások közel fele rendelkezik csak saját autóval, 40 százalékukban egy gépjármű található, és a családok alig 5 százalékára igaz, hogy több autót tudnak fenntartani. A hazai háztartások tulajdonában lévő autópark a két évvel ezelőtti szinten stagnál: az egyes társadalmi rétegeket vizsgálva minimális átrendeződés történt ugyan a családok autóvásárlási és eladásai szokásaiban, növekedés azonban nem tapasztalható.
Csökkenés a legmagasabb jövedelmi kategóriában
A négyéves periódust felölelő, Magyarországon egyedülálló kutatás szerint 2008 és 2010 között még szinte valamennyi jövedelmi kategóriában nőtt az egy háztartásra jutó autók száma, ám ez a gyarapodás 2012-re megtorpant. A közepesen jól kereső családok ugyan meg tudták őrizni gépjárműveiket, de az alacsonyabb jövedelműek közül többen feladni kényszerültek autójukat az elmúlt két évben. A Medián kutatása megállapította: még a legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozók körében is 4 százalékkal csökkent az autós háztartásban élők aránya 2010-hez képest. A több autóval rendelkező, magasabb státuszú rétegekben a gépjárműállomány mára még a 2008-as szintet sem éri el.
A szervizválasztás kiemelt szempontja a költséghatékonyság
A legtöbb autós számára a szervizelés bizalmi kérdés, amit jól mutat, hogy négy éve változatlanul a szakértelem az autósok legfontosabb szervizválasztási szempontja, míg a földrajzi közelség vagy a beépített alkatrészek minősége kevésbé befolyásolja döntésüket. A Bosch átfogó kutatása rávilágított, hogy míg 2008-ban és 2010-ben a válaszadók számára a szakértelem mellett a megbízhatóság fontosabb szempont volt az árnál, addig 2012-ben a szervizválasztás második legfontosabb kritériumává lépett elő a várható költségek mértéke.
A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első olyan szervizt, amely az autóvillamossági termékek szervizhátterét biztosította. A ma világszerte közel 11 000 partnert számláló Bosch Car Service hálózat már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára. A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatása szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.
A Robert Bosch Kft. saját oktatási központjában folyamatos képzést és fejlődési lehetőséget biztosít a Bosch Car Service hálózat tagjai számára. A vállalat képzési struktúrája a legkorszerűbb módszertani elveket követi, valamint felhasználja a legfrissebb technológiai ismereteket és újításokat az elméleti alapismeretektől a gyakorlati alkalmazásokig. A naprakész oktatási rendszer segítségével a Bosch szakemberei képesek a komplex ismereteket igénylő műszaki problémák megoldására.
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A Gépjármű-felszerelések- és diagnosztika üzletág autószerelő műhelyek sokaságát szolgálja ki diagnosztikai és műhelyberendezések teljes skálájával. Új és cserealkatrészek széles választékával rendelkezik mind személyautókhoz, mind haszongépjárművekhez. Termékportfoliójában megtalálhatók a Bosch gyári beszállítói felszerelései, valamint a kifejezetten a pótalkatrész piac számára fejlesztett termékek és szolgáltatások is. 140 országban több mint 10 ezer munkatárs, valamint egy világméretű logisztikai hálózat gondoskodik arról, hogy a mintegy 450 ezer különböző alkatrész gyorsan és időben eljusson az ügyfelekhez. A diagnosztika területén belül az üzletág különféle teszt- és javító technológiákat, diagnosztikai szoftvereket, oktatásokat és információs szolgáltatásokat biztosít az ügyfelei számára. Emellett az üzletág hatáskörébe tartozik a Bosch Service franchise hálózat is, amely a világ legnagyobb márkafüggetlen autószerviz hálózata mintegy 15 ezer műhellyel. Ezen kívül a Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletág felel a több mint 500 „AutoCrew”partnerért is.
További információ: www.bosch-automotive.com
A Bosch csoport, különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épület-technológia terén több mint 300 000 munkatárssal 51,5 milliárd euró árbevételt ért el 2011-ben. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő mintegy 350 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2011-ben 4,2 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte több mint 4100 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu