Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

  • Dr. Steffen Berns, a Bosch Car Multimedia elnöke: „A műszerfalak kijelzői interaktív rendszerré válnak”
  • Biztonságosabb: A 3D-hatás segíti a vizuális információk gyors megértését
  • Hatékonyabb: A Bosch minden vezérlési funkciót egyetlen központi feldolgozóegységbe telepített
A Bosch 3D kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban

Hildesheim, Németország – A nagyobb, jobb vizuális élményt nyújtó és egyre több funkcióval rendelkező digitális műszerfalak egyre fontosabb részei a járműveknek. A vezetők és az utasok is azokat a kijelzőket és vezérlési funkciókat szeretnék használni az autókban is, amelyekhez már hozzászoktak az okostelefonok és a televíziók használatakor. Sőt, a digitális műszerfalak döntő szerepet játszanak a járművek és a vezetők közötti kommunikációban. A Bosch ezt felismerve fejlesztette az új 3D-s műszerfali kijelzőit, melyek a passzív 3D-technológia segítségével a valósághoz hasonló háromdimenziós vizualitás élményt adnak a felhasználóknak. Ezek segítségével a megjelenő információk gyorsabban értelmezhetők, mint a hagyományos képernyők üzenetei. "A kijelzők egyre inkább interaktív rendszerekké válnak, és kiszolgálják a vezetők egyedi igényeit” – mondta dr. Steffen Berns, a Bosch Car Multimedia elnöke. „Ez komoly üzleti lehetőség a Bosch számára.” Az előrejelzések szerint a világ 15 milliárd dolláros műszerfal-piaca 2025-re megduplázódhat, 30 milliárd dollárra nőhet (forrás: Global Market Insights). A Bosch az ívelt, az organikus LED vagy a szabadon konfigurálható műszerfalakat tekintve is új szabványokat vezet be.

3D-hatás a műszerfalon
A 3D-hatás a mozivásznon még élvezetesebbé teszi a filmnézést a mozirajongóknak. Egy járműben azonban más a helyzet. „A kijelző mélységélessége miatt a vezetők gyorsabban képesek feldolgozni a fontos vizuális információkat. Akár az autós asszisztencia rendszerből érkeznek, vagy egy forgalommal kapcsolatos figyelmeztetést jeleznek” – mondta Berns. „Azok a figyelmeztető jelzések, amelyek úgy tűnnek, mintha előugranának a műszerfalról, sokkal egyértelműbbek.” Ráadásul parkolás közben a tolatókamera képe is valósághű, így könnyebben észlelhetők a parkolással kapcsolatos akadályok is. Ez például azt is jelenti, hogy az autót vezető felhasználó jobban átlátja, mennyi hely maradt az autó és a garázs fala között. A 3D technológia akkor is fontos szerepet játszik a vezetés során, amikor az utcák sűrűjében kell eligazodni. Jó hír, hogy a térkép kijelzőjén azonnal egyértelműen látszik: melyik épületnél kell pontosan bekanyarodni, hogy elérjük az úticélt. A Bosch a passzív 3D-technológiát használja az új kijelzőjén, ami további funkciók – például szemkövető technológia vagy 3D-s szemüvegek – alkalmazása nélkül is kiválóan működik.

Innovatív és interaktív
Az érzékszervi észlelések 90 százaléka a szemükön keresztül jut el hozzánk. Már a múlté, hogy csupán információk jelennek meg egy autó műszerfalán. A jövő teljesen a felhasználók és a kijelzők közötti kommunikációról szól. A Bosch készen áll erre: az itt fejlesztett kijelzők már mindenféle alkalmazást képesek kezelni, a kommunikáció hang- vagy érintésvezérléssel is történhet. "A Bosch olyan infotainmentet fejleszt ki, amely minden felhasználó számára kiváló megoldást nyújt” –mondta Berns. Az ember és a gép közötti kommunikáció (HMI) döntő fontosságú lesz, különösen akkor, amikor a jövő sofőrjei az automata pilótára bízzák majd a vezetést.

A Bosch intelligenssé teszi a műszerpultot
Mivel a kijelzők mérete egyre nagyobb és ezek egyre több funkciót látnak el, – intelligensek, hang- és érintésvezérléssel rendelkeznek – több számítógépes kapacitásra és vezérlőegységre lesz szükség. A kijelzőt és az operációs rendszereket ma akár már 15 back-end processzor is vezérelheti. A Bosch egyetlen számítógép segítségével koordinálja majd a kommunikációt, és az összes vezérlési funkciót egyetlen központi vezérlőegység irányítja. „Bevezetjük az intelligens vezérlőpultot” -, mondta Berns. A kevesebb vezérlőegység a fejlesztési időt is csökkenti. Továbbá az automatikus (Over-the-Air) frissítéseknek köszönhetően az infotainment-rendszer ugyanúgy naprakészen tartható, mint egy okostelefon.

Legfontosabb a biztonság
A járművek műszerfalaira szigorú biztonsági szabványok vonatkoznak. Ezek a szabványok sokkal szigorúbbak, mint a fogyasztói elektronikai eszközök esetében. Az autók műszerfalának tökéletesen kell működniük mínusz 40 vagy plusz 120 °C-ban egyaránt, minden pillanatban. Fontos, hogy a vezető még egy részleges meghibásodásnál is tudjon támaszkodni a létfontosságú információkra.

A vállalat 1980 óta többször is kiemelkedő fejlesztésekkel állt elő a járműkijelzők piacán – például a világ legelső, az Audi Quattro műszerfalába beépített digitális kijelző is a Boschnak köszönhető. Öt évvel ezelőtt mutatták be az első szabadon programozható műszerfalat az Audi TT-nél és a világ első ívelt műszercsoportja, mely a legújabb VW Touareg Innovision műszerfalában található, szintén a Bosch fejlesztése. A vállalat a digitális innovációit alkalmazza a motorkerékpárok és az eBike-ok műszerfalánál is.

Címkék: Bosch, HMI, kijelző, hálózatba kapcsoltság, műszerfal, hálózatba kapcsolt mobilitás

Varga Zita Hella

Telefon: +36 70 667-6374