Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Egyre népszerűbbek az elektromos autók Magyarországon

A Bosch kutatása szerint a felmérésben részt vevők fele már elektromos vagy hibrid autót venne

  • Mérföldkőhöz érkezett a magyar gépjárműpark: 100 autóból már 5 alternatív meghajtású
  • A magyarok 54 százaléka elektromos vagy hibrid autót vásárolna legszívesebben, háromszor annyian, mint 4 évvel ezelőtt
  • Az elektromobilitásra történő átmenetben továbbra is fontos szerepe lesz a hagyományos belső égésű motoroknak
  • A válaszadók szerint az elektromos autó legfontosabb előnye a környezetkímélő közlekedés és az olcsóbb fenntartás
Egyre népszerűbbek az elektromos autók Magyarországon

Budapest – Jelentősen nőtt az elektromos autók népszerűsége a magyar lakosság körében, ma háromszor annyian vásárolnának elektromos meghajtású autót mint négy éve – mutat rá a Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített reprezentatív felmérés.1 Noha a magántulajdonban lévő személygépkocsik túlnyomó többsége továbbra is benzin-, illetve dízelüzemű, 2018 óta érdemben nőtt az alternatív hajtású autók száma.

„A kutatásunk rámutat arra, hogy a magyar lakosság körében megnőtt az igény a környezetkímélő autózásra, a trendek alapján a következő években az elektromobilitás egyre nagyobb teret nyer és meghatározó közlekedési móddá válik. Az elektromobilitásra történő átmenetben ugyanakkor továbbra is fontos szerepe marad a hagyományos belső égésű motoroknak” – mondta Gergen Péter, a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjának elektromobilitás fejlesztés igazgatója. „A Bosch nyitott valamennyi jövőbeni erőátviteli technológia irányába, folyamatosan fejleszti a belső égésű motorokat is, és elkötelezett támogatója a nulla károsanyag-kibocsátású járművezetés megvalósításának” – tette hozzá az igazgató.

Mérföldkőhöz érkezett az alternatív hajtás aránya
A felmérés szerint a magántulajdonú alternatív meghajtású autók aránya a korábbi évek egy százalék körüli értékéről 5 százalékra emelkedett. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a magyar gépjárműparkban már 100 autóból 5 alternatív hajtású, azaz gázüzemű, elektromos, hibrid vagy plug-in hibrid. A magyar autóállomány kétharmada – 63 százaléka – továbbra is benzines, de 19 százalékponttal kevesebb ilyen autó fut az utakon, mint négy évvel ezelőtt. Eközben a dízel meghajtású autók részaránya 15 százalékponttal, a 2018-ban mért 17 százalékról 32 százalékra emelkedett.

Egyre többen vásárolnának elektromos autót
A Bosch legutóbbi, 2018-ban készült kutatásához képest az elektromos autók vonzereje egyre nagyobb a teljes lakosság körében. A válaszok azt mutatják, hogy ma ugyanannyian vennének elektromos meghajtásút (27 százalék), mint hibrid és plug-in hibridet (27 százalék), és szinte ugyanennyien választanák a benzines autót (26 százalék), míg a megkérdezettek csupán 9 százaléka vásárolna dízelt. Összességében az elmúlt négy évben az elektromos autók iránti érdeklődés több mint a háromszorosára nőtt, és a dízelüzemű gépkocsik népszerűsége csökkent a legnagyobb mértékben, 50 százalékkal.

Középpontban a környezetvédelem
Az elektromos autó választása melletti legfőbb érv a környezetkímélő közlekedés – az ilyen autóra nyitott válaszadók 72 százaléka említette ezt –, de szintén fontos szempontként jelent meg az olcsóbb fenntartás, valamint a halk működés is. A teljes lakosság körében ugyanakkor a közlekedési mód megválasztásának elsődleges szempontja a kiszámíthatóság, majd ezt követi a kényelem, az alacsony fenntartási költség és a környezetvédelem.

A Bosch számára kulcsfontosságú az elektromobilitás
A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz. A Bosch célja, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén. A magyarországi vállalatcsoport a kiterjedt K+F tevékenység mellett elektromos hajtástrendszereket és az e-mobilitáshoz kapcsolódó alkatrészeket is gyárt hatvani, miskolci és maklári telephelyein.


1A felmérést a Medián omnibusz adatfelvétel keretében, telefonos (CATI) módszerrel, 1000 fős véletlen mintavétellel készítette. A felmérés nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely tekintetében a 18 éves és idősebb korosztályban reprezentatív.

Címkék: Bosch, elektromobilitás, felmérés, elektromos autó

Hack Mónika

+36 70 510 5516