A Bosch KTS 300 1988-ban az első elektronikus tesztkészülékként tette lehetővé a független műhelyek számára is a járművek elektronikus rendszereinek ellenőrzését. A Bosch a kisméretű tesztkészülék-sorozat (Klein-Tester-Serie; KTS) nevet adta új technikájának, amelyet egészen a mai napig megtartott, jelenleg is KTS jelzéssel kínálva modern tesztereit. „A Bosch név a vállalat alapítása óta a magas színvonalú fejlesztői szaktudás, a minőségi technológia és a megbízhatóság szinonimája. Harminc esztendeje mindezek szellemében az elsők között kezdtünk dolgozni a vezérlőegység-diagnosztikai készülékek területén” – idézte fel a KTS-teszterek folyamatos későbbi fejlesztésének hátterét Oliver Frei, a Bosch Automotive Service Solutions európai regionális elnöke. „A célunk az autószervizek jövőjébe illeszkedő előremutató diagnosztikai megoldások biztosítása, azaz hogy diagnosztikai tesztkészülékeinkkel és korszerű szoftverünkkel még gazdaságosabbá és hatékonyabbá tegyük a mindennapi műhelymunkát. Ma is ez fő hajtóerőnk” – folytatta Oliver Frei. A Bosch diagnosztikai teszterének immár harminc esztendős sikertörténete a jövőben is tovább íródik, mégpedig továbbfejlesztett vezérlőegység-diagnosztika és újabb KTS-generációk révén, korszerű és jövőbemutató hardvermegoldásokat kínálva.
A „Bosch-kalapáccsal” hosszú sikersztori vette kezdetét
Az első KTS csupán három gyártó személyautóinak motorvezérlési adataival érkezett, ám a KTS segítségével vizsgálható egységek köre rohamosan bővült, s 1999-re már 25 járműgyártó mintegy
120 rendszerére terjedt ki a vezérlőegység-diagnosztika. A „Bosch-kalapácsként” emlegetett KTS 300 rövidesen a motorteszter általános szinonimájává vált az autójavító műhelyekben. 1999 a Bosch Esitronic műhelyszoftver megjelenésével újabb jelentős mérföldkőnek
bizonyult a vezérlőegység-diagnosztikában és a KTS-termékcsalád fejlődésében. Negyedévente – eleinte CD-n, majd DVD-n, napjainkban pedig már online – megjelenő frissítések gondoskodnak a legújabb gépjárműmodellek és vezérlőegységek esetében is mindenkor
aktuális diagnosztikai adatokról a műhelyek számára. Napjainkban a szervizek a KTS diagnosztikai tesztkészülékekkel és az Esitronic 2.0 szoftverrel már több mint 150 márka bő 90 ezer járműmodelljén végezhetnek vezérlőegység-diagnosztikát.
Harminc év tudás és tapasztalat a vezérlőegység-diagnosztikában
A
járműgyártók által világszerte a gyári beszállításban alkalmazott számos elektronikus rendszer eleve a Bosch mérnökeinek fejlesztése. A Bosch már az első autóipari elektronikák megjelenésekor a diagnosztikai technológiában is alkalmazta e magasfokú szaktudást,
amivel immár harminc esztendeje vezető a vezérlőegység-diagnosztika területén. A személygépkocsijavításban a műszakilag fejlett és hatékony diagnosztika iránt mutatkozó egyre növekvő igényeknek megfelelően a Bosch folyamatosan továbbfejlesztette kisméretű
tesztkészülék-sorozatát (KTS) és Esitronic műhelyszoftverét. Ma már a kipufogógáz- és járműrendszer-ellenőrző berendezéseket egyaránt KTS-modulok egészítik ki, igény szerint PC-t, képernyőt és nyomtatót kombináló szerszámkocsi vagy a műhelybeli mobil
használat során is könnyen kezelhető tábla-PC formájában. E technikák szükség szerint Bluetooth-, WLAN- vagy LAN-kapcsolattal csatlakoztathatók más tesztkészülékekhez, a műhely hálózatára vagy az internetre, s az elektronikus járműrendszerekben széles
körben használatos minden kommunikációs protokollt támogatnak.
Jövőbemutató hardvertechnika PassThru- és Ethernet-interfészekkel
Legújabb KTS 560/590 diagnosztikai tesztkészülék-generációjával a Bosch a többmárkás, független műhelyek
modern járműrendszereken végzett karbantartási és javítási munkáit segíti. Az Euro 5/6 kipufogógázszabvány értelmében a járműgyártók online-portáljaikon keresztül a független szervizek számára is kötelesek elérhetővé tenni minden műszaki javítási információt.
Ezen online-portálok eléréséhez PassThru-interfész szükséges. A Bosch KTS-készülékei már 2009 óta PassThru-kompatibilisek, és bizonyos korlátozásokkal még ma is igénybe vehetők javítási adatok lehívására. A jelenlegi KTS 560/590 teszterek már továbbfejlesztett
PassThru-interfésszel készülnek, amellyel a műhelyek csaknem minden járműgyártó portáljáról problémamentesen hívhatnak le adatokat. Ezzel a független műhelyek is egyszerűen elvégezhetik a korszerű járműmodellek karbantartását, javítását és vezérlőegységeik
újraprogramozását.
A szervizek a jövőt is jól felkészülten várhatják a Bosch KTS 560/590 készülékekkel, amelyek az új, Ethernet-alapú diagnosztikai interfésszel már ma is kínálják a DoIP (Diagnostic over Internet Protocol) rendszerét. Ez az interfész jóval nagyobb adatátviteli sebességet tesz lehetővé, ami az egyre növekvő adatmennyiségek miatt – például a vezetéstámogató rendszerek esetében – bizonyul nagy jelentőségűnek. Ennek megfelelően egyre több autógyártó alkalmazza a diagnosztikában is az Ethernet rendszerét. Az alapdiagnosztika még többnyire CAN-interfészen keresztül is elvégezhető, a széles körű diagnosztika és a vezérlőegységek újraprogramozása (ECU Flash) azonban már Ethernet-interfészt igényel, amint az az új KTS generációval rendelkezésre áll.
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A Gépjármű-felszerelések üzletág (AA) világszerte teljes körű diagnosztikai és műhelytechnikával, valamint átfogó személygépkocsi- és haszongépjármű-alkatrészkínálattal látja el a kereskedelmet és a szervizeket, az új komponensektől a felújított cserealkatrészeken át, egészen a javítási megoldásokig. Az üzletág kínálata a Bosch gyári beszállítói termékeiből, illetve a kifejezetten a pótalkatrész piac számára fejlesztett termékekből és szolgáltatásokból áll. Több mint 150 országban összesen mintegy 17 ezer munkatárs, illetve világméretű logisztikai hálózat gondoskodik arról, hogy a több mint 650 ezer különböző alkatrész gyorsan és időben eljusson az ügyfelekhez. Szervizszolgáltatások tevékenysége keretében az üzletág diagnosztikai és műhelytechnikát, diagnosztikai szoftvereket, szervizoktatást, valamint műszaki információkat és szervizszolgáltatásokat is kínál. Ez az üzleti terület felel a több mint 16 ezer műhellyel a világ egyik legnagyobb független autószerviz hálózataként működő Bosch Service, valamint a bő ezer tagú AutoCrew műhelykoncepciókért is.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch-automotive-aftermarket.com
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 400 500 munkatársat foglalkoztat (2017. december 31-én) és az előzetes eredmények alapján 78 milliárd euró árbevételt ért el 2017-ben. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az intelligens városokhoz, a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz, és a hálózatba kapcsolt gyártáshoz. Szakértelmét az érzékelők technológiájában, a hálózatba kapcsolt szoftverek és szolgáltatások területén, valamint saját IoT felhőjében is hasznosítja, ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat kínál egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja innovatív megoldások létrehozása a hálózatba kapcsolt világ számára. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 62 500 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén világszerte 125 telephelyen.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse