Stuttgart – Új piacra lép a Bosch a parkolás területére kifejlesztett technikáival és szolgáltatásaival. Ennek során a technológiák és szolgáltatások globális szállítója egységes megközelítést alkalmaz: a Bosch leegyszerűsíti a parkolóhelyek keresését, lépésről lépésre automatizálva a parkolás folyamatát. „A jövő mobilitása ma kezdődik – az okos parkolással” – emelte ki Dr. Dirk Hoheisel, a Robert Bosch GmbH igazgatótanácsának tagja a téma jelentőségét. A parkolási megoldások potenciális vásárlói között nemcsak az autógyártók, hanem világszerte a különböző parkolási létesítmények tulajdonosai, illetve városüzemeltetők és önkormányzatok is szerepelnek. Mindenekelőtt az automatizált vezetés és parkolás számára kifejlesztett berendezéseivel a vállalat már eddig is figyelemreméltó üzleti sikereket könyvelhetett el, amelyek az idei év során egy nagyjelentőségű mérföldkő eléréséhez is hozzájárulnak. „2016-ban az egymilliárd eurót is meghaladja a vezetéstámogató rendszerekkel produkált forgalmunk” – jelentette ki Hoheisel. Jelenleg mintegy 2500 mérnök – azaz ötszázzal több, mint tavaly – dolgozik a Boschnál a vezetéstámogató rendszerek, és ezzel az automatizált vezetés és parkolás fejlesztésén.
Minden második személygépkocsi rendelkezik parkolási segédrendszerrel
A teljes egészében automatizált parkolás felé vezető úton a Bosch új parkolási asszisztensrendszerek egész sorával kíván megjelenni a piacon az elkövetkező évek során. Ezek elsősorban a balesetmentes parkolásban, illetve a gombnyomásra végzett, teljesen automatikus beállásokkal segítik a járművezetőket. Németországban a korszerű autók legszélesebb körben elterjedt segédberendezései a parkolási asszisztensek, melyek a 2014. évi forgalomba helyezési statisztikák Bosch által végzett kiértékelése szerint a 2014-ben forgalomba helyezett közel hárommillió új személygépkocsi közül nagyjából minden másodikban (52 százalék) megjelentek. Németország határain túl is hasonló a helyzet, Belgiumban és Hollandiában szintén minden második (50 százalék) új gépkocsi rendelkezett parkolási segédrendszerrel 2014-ben, míg Nagy-Britanniában az újonnan forgalomba helyezett személyautók 19 százaléka tartalmazott ilyen technikát. Az ezekhez elsősorban szükséges ultrahangos érzékelők immár 1993 óta szerepelnek a Bosch programjában.
A Bosch szolgáltatásai megkönnyítik a parkolóhely-keresést
A Boschnál a parkolás az autóban veszi kezdetét, ám messze túlmutat azon. „Intelligens szolgáltatásaival a Bosch a szabad parkolóhelyek keresésének gyakran igen fáradtságos feladatát is átvállalja, sok időt és idegeskedést spórolva meg az autósoknak” – hangsúlyozta Hoheisel. Németországban átlagosan közel tíz percig tart a parkolóhely-keresés, amit a Bosch jelentősen le kíván rövidíteni. Egyfelől különleges foglaltság-érzékelők ismerik fel és jelentik a szabad helyeket a nyitott parkolókban, parkolóházakban és mélygarázsokban, másfelől pedig a Bosch a mind több járműben rendelkezésre álló érzékelőket használja fel az útmenti szabad helyek felkutatásában. Az információkat a Bosch IoT Cloud digitális parkolóhely-térképpé dolgozza fel, amelyet a járművezetők például az internetről vagy a navigációs rendszerről hívhatnak le, s utóbbi igény szerint közvetlenül a szabad parkolóhelyhez vezetheti őket. „Ha az autók kitérők nélkül juthatnak el a szabad helyekhez, az a környezetet is tehermentesíti” – tette hozzá Hoheisel. Németországban az autósok ma átlagosan akár 4,5 kilométert tesznek meg feleslegesen parkolóhely-keresés közben.
A jövő koncertlátogatása már nem a zsúfolt parkolóházban kezdődik
„A parkolás, ahogyan ma ismerjük, a jövőben már nem létezik majd” – vélte Hoheisel. A Bosch technikájával felszerelt autók még az évtized vége előtt teljesen önállóan mozoghatnak a parkolóházakban. A vezető csupán a parkolóház előtti átadási területre állítja autóját, majd például okostelefonon keresztül utasítást ad a parkolóhely-keresésre, de ugyanígy állhat bármikor ismét rendelkezésre autója a későbbiekben. „A koncertlátogatásnak például nem kell majd a zsúfolt parkolóházban kezdődnie” – mondta Hoheisel. Mindezt a Bosch a járműben, a parkolóházban, illetve a kettő közötti kommunikációban egyaránt működő okos technikája teszi lehetővé. „A teljesen automatizált parkolás még a teljesen automatizált vezetés előtt sorozatgyártásba kerülhet” – jelentette ki Hoheisel. Részben azért is, mert a teljesen automatizált parkolás bevezetése előtt – mindenekelőtt a forgalomba helyezés szintjén – jóval kevesebb jogszabályi akadály tornyosul. Az ezt szabályozó előírások módosítása, amelyek többek között Németországban is a Bécsi Közúti Közlekedési Egyezményen alapulnak – világszerte a politika napirendjén szerepel.
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős vállalatcsoport, Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett. A 2015-ös üzleti évben a hazánkban kilenc leányvállalattal rendelkező Bosch csoport teljes forgalma 959 milliárd forint, magyarországi forgalma – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 246 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport 2016. január 1-jén közel 12 200 munkatársat foglalkoztatott. Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte megközelítőleg 375 000 munkatársat foglalkoztat (2015. december 31-én) és 70,6 milliárd euró árbevételt ért el 2015-ben. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata mintegy 150 országot fed le. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 55 800 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén világszerte 118 telephelyen. A Bosch csoport stratégiai célja innovatív megoldások létrehozása a hálózatba kapcsolt világ számára. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu