Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

A Bosch elkötelezett a hosszú távú fenntarthatóság mellett

Az innováció és a fenntarthatóság a kezdetektől összekapcsolódik a vállalat küldetésében

  • A fenntarthatósági célok meghatározzák a vállalat mindennapos működését
  • A Bosch innovatív megoldásaival hozzájárul az ökoszisztéma és a társadalom hosszú távú fenntarthatóságához
  • A Bosch fenntarthatósági tanulmányában konkrét eredményeket tesznek közzé a gazdasági, környezeti és társadalmi célokra irányuló törekvésekkel kapcsolatban
A Bosch elkötelezett a hosszú távú fenntarthatóság mellett

Budapest – Felelős globális vállalatként a Bosch kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mind gazdasági, mind környezeti és társadalmi szinten javítsa az emberek életminőségét, és megóvja a jelen és a jövő generációinak megélhetését. A Bosch fenntarthatósági törekvései szinte a vállalat megalapításától kezdve nyomon követhetőek. A célkiűzések megvalósítása nemcsak a vállalat mindennapos működésében, termékeiben és szolgáltatásaiban, hanem a vállalati kultúrában is tetten érhető.

Gazdaságilag, környezetileg és társadalmilag is felelősségteljes magatartás
A Bosch számára a fenntarthatóság alapvető érték, amely mélyen beágyazódik a vállalat működésébe és kultúrájába. A vállalat hosszútávon elkötelezett abban, hogy a gazdasági siker mellett a környezetvédelmet és a társadalmi felelősséget is szem előtt tartsa. A Bosch széles, sokszínűségében egyedülálló termékportfólióval rendelkezik. A termékek a biztonságos és fenntartható mobilitás biztosítékai, tartós társak az otthonokban, vagy épp hatékonyan és megbízhatóan irányítanak ipari rendszereket és gépeket. „A Boschnál a fenntarthatóság a vállalati kultúra alappillére, mely meghatározza mindennapjainkat: munkatársaink gondolkodását, az összes folyamatunkat, termékeinket és szolgáltatásainkat a tervezéstől a gyártásig. Meggyőződésem, hogy innovatív „Életre tervezve” technológiáink hozzájárulnak egy jobb és fenntarthatóbb jövőhöz” – mondta Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.

Fentieken túl a Bosch célja az etikus és fenntartható cselekvés közös megértésével, az üzleti partnereivel közösen megoldásokat találni a globális társadalmi és ökológiai kihívásokra. Épp ezért a vállalat törekszik arra, hogy nemcsak a saját, hanem a hozzá kapcsolódó teljes ellátási lánc működésének környezeti hatását a lehető legkisebbre csökkentse. Ezek a törekvések következetesen a klímavédelmi intézkedések előmozdítására, a takarékos vízhasználatra és a megbízható körforgásos gazdaság megteremtésére irányulnak. Továbbá tevékenységével célja, hogy előmozdítsa a társadalmi fejlődést és javítsa az emberek, a jelen és a jövő generációinak életminőségét.

A nyolcórás munkarendtől a karbonsemlegességig
Robert Bosch, a vállalatcsoport alapítója 1906-ban a német iparvállalatok között elsőként vezette be a nyolcórás munkarendet. 1935-ben, a feuerbachi üzemben (Németország) hulladékkezelési rendszert alakított ki, majd 1940-ben megalapította a Robert Bosch Kórházat. Halálát követően 1964-ben nyitotta meg kapuit a szintén az alapító nevén fémjelzett Robert Bosch Alapítvány. „Robert Bosch úttörő szerepet vállalt már akkor is, amikor még nem beszélhettünk a fenntarthatóságról, valamint az ahhoz kapcsolódó gazdasági, környezeti és társadalmi hatásokról és szempontokról. Innovatív és újító szellemisége a mai napig áthatja a vállalat működését és kultúráját” – hangsúlyozta Dr. Szászi István.

A vállalat környezetvédelmi irányelveit először 1973-ban tette közzé, melyben már konkrét célok irányultak a vízfelhasználás, a kibocsátás és a zaj csökkentésére vonatkozóan. 1976-ban a Bosch megkezdte a lambdaszondák gyártását, amely megnyitotta az utat a háromutas katalizátorok kifejlesztéséhez,
a kipufogógáz-kibocsátás jelentős mértékben csökkentéséhez. 1998-ban a Robert Bosch GmbH először publikálta környezetvédelmi riportját, 2004-ben pedig csatlakozott az Egyesült Nemzetek Globális Megállapodásához és egyúttal a teljes vállalatcsoport szintjén bevezette a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó céljait.

A vállalat az első fontos mérföldkövet a szén-dioxid-semlegesség terén már teljesítette is, hiszen a Bosch csoport világszerte több mint 400 telephelye 2020 óta karbonsemleges (közvetlen-, közvetett kibocsátás, Scope1, 2). Ennek részeként 2022-ben a szén-dioxid-kreditek felhasználásával 0,7 millió tonnányi szén-dioxid kibocsátását kompenzált. (A közvetlen- és közvetett kibocsátás (Scope 1 és Scope 2), valamint az egyéb közvetett kibocsátás (Scope 3) az Üvegházhatású Gáz Protokoll Szervezeti Elszámolási és Jelentési Szabvány (Greenhouse Gas Protocol Corporate Accounting and Reporting Standard) szerint értelmezendő.)

Fenntarthatósági stratégia – célkitűzések 2025-ig
A Bosch fenntarthatósági stratégiája minden kiemelt területen konkrét célokon alapul. Az „Új dimenziók – Fenntarthatóság 2025” célkitűzés a vállalat fenntarthatósági törekvéseit konkrét feladatokra fordítja, és egyúttal tevékenységével és működésével nap mint nap támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célokat (SDG). Ezeket a célokat fenntarthatósági tevékenységeivel rendszeresen összeveti és méri, majd az évente megjelenő fenntarthatósági tanulmányában teszi közzé.

Címkék: Bosch, fenntarthatóság, tanulmány, vállalati kultúra, környezetvédelem, karbonsemlegesség, energiahatékonyság

Hack Mónika

+36 70 510 5516