Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Bosch-BME közös fejlesztési projekt

Önvezető autózáshoz kapcsolódó (klasszikus és mesterséges intelligencia alapú) szenzorok / komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával

Bosch-BME közös fejlesztési projekt

Az intelligens város és az innovatív autópálya-forgalmi koncepció szerves részét képezik a megosztott, összekapcsolt és nagymértékben automatizált járművek. A kevesebb megtett kilométer és a jobban szervezett közlekedés az utazási idő csökkenését, valamint a károsanyag-kibocsátás és a zajszint mérséklődését eredményezheti. Az automatizált járműfunkciókat támogató komponensek ezért jelentősen hozzájárulnak a biztonságosabb, tisztább, még inkább környezetbarát és hatékonyabb közlekedéshez. Ezeknek a céloknak az eléréséhez elengedhetetlen a folyamatos technológiai fejlesztés. A hatékony és sikeres kutatási és fejlesztési folyamatok megkövetelik a szigorú, de mindig támogató validálási és ellenőrzési módszerek, valamint a legmodernebb vizsgálati eljárások alkalmazását, illetve fejlesztését.

Az intelligens város és az innovatív autópálya-forgalmi koncepció szerves részét képezik a megosztott, összekapcsolt és nagymértékben automatizált járművek. A kevesebb megtett kilométer és a jobban szervezett közlekedés az utazási idő csökkenését, valamint a károsanyag-kibocsátás és a zajszint mérséklődését eredményezheti. Az automatizált járműfunkciókat támogató komponensek ezért jelentősen hozzájárulnak a biztonságosabb, tisztább, még inkább környezetbarát és hatékonyabb közlekedéshez. Ezeknek a céloknak az eléréséhez elengedhetetlen a folyamatos technológiai fejlesztés. A hatékony és sikeres kutatási és fejlesztési folyamatok megkövetelik a szigorú, de mindig támogató validálási és ellenőrzési módszerek, valamint a legmodernebb vizsgálati eljárások alkalmazását, illetve fejlesztését.

A Robert Bosch Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, mint konzorciumi partner a ZalaZONE tesztpálya bevonásával egy 3 éves közös kutatás-fejlesztést valósított meg, mely során a meglévő teszt-automatizációs környezetét fejlesztette, illetve a rendszerszintű- és autós teszteléseket a validáció és verifikáció során hatékonyabbá tette. A közös kutatás-fejlesztési projekt célja a front kamerák és radarok verifikációs és validációs koncepciójának továbbfejlesztése volt, beleértve a tartóssági-, stabilitási- és robosztusság méréseket. A szakemberek a projekt során kidolgoztak egy ún. HiL/SciL (Hardware-in-the-loop/Scenario-in-the-Loop) tesztelési módszertant, amely valós és virtuális tesztkörnyezeteket kombinálva lényegesen több forgalmi helyzet vizsgálatára ad lehetőséget, mint a korábban rendelkezésre álló tesztelési módszerek.

A 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00129 számú projekt költségvetése 1 665 140 333 forint, ebből 993 535 028 forint vissza nem térítendő támogatás. A projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból biztosított támogatással valósult meg.

A Budapesti Fejlesztési Központ a konzorciumvezető Robert Bosch Kft. részeként a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált- és az elektromos mobilitás fejlesztésé-ben, emellett a Bosch csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja.

Hack Mónika

+36 70 510 5516