Define your privacy settings

Marketing

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more



Withdrawal

In our privacy settings you may withdraw your consent given here at any time with effect for the future. For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

You can adjust your privacy settings here

Disable all cookies: If you wish to disable all cookies, then please go to your browser settings and deactivate the use of cookies. Please note that this may affect the functionality of the website.

Use the checkbox to grant us your consent or withdraw granted consent with effect for the future.

This website uses cookies for reasons of functionality, convenience, and statistics. Cookies and tracking mechanisms that are not technically required, but enable us to provide you with a better user experience and individual offers (marketing cookies and tracking mechanisms) are only used if you have given us your prior consent: more




For further information please refer to our data protection policy / corporate information.

Bosch-BME közös fejlesztési projekt

Önvezető autózáshoz kapcsolódó (klasszikus és mesterséges intelligencia alapú) szenzorok / komponensek validációja és verifikációja a ZalaZONE tesztpálya bevonásával

Bosch-BME közös fejlesztési projekt

Az intelligens város és az innovatív autópálya-forgalmi koncepció szerves részét képezik a megosztott, összekapcsolt és nagymértékben automatizált járművek. A kevesebb megtett kilométer és a jobban szervezett közlekedés az utazási idő csökkenését, valamint a károsanyag-kibocsátás és a zajszint mérséklődését eredményezheti. Az automatizált járműfunkciókat támogató komponensek ezért jelentősen hozzájárulnak a biztonságosabb, tisztább, még inkább környezetbarát és hatékonyabb közlekedéshez. Ezeknek a céloknak az eléréséhez elengedhetetlen a folyamatos technológiai fejlesztés. A hatékony és sikeres kutatási és fejlesztési folyamatok megkövetelik a szigorú, de mindig támogató validálási és ellenőrzési módszerek, valamint a legmodernebb vizsgálati eljárások alkalmazását, illetve fejlesztését.

Az intelligens város és az innovatív autópálya-forgalmi koncepció szerves részét képezik a megosztott, összekapcsolt és nagymértékben automatizált járművek. A kevesebb megtett kilométer és a jobban szervezett közlekedés az utazási idő csökkenését, valamint a károsanyag-kibocsátás és a zajszint mérséklődését eredményezheti. Az automatizált járműfunkciókat támogató komponensek ezért jelentősen hozzájárulnak a biztonságosabb, tisztább, még inkább környezetbarát és hatékonyabb közlekedéshez. Ezeknek a céloknak az eléréséhez elengedhetetlen a folyamatos technológiai fejlesztés. A hatékony és sikeres kutatási és fejlesztési folyamatok megkövetelik a szigorú, de mindig támogató validálási és ellenőrzési módszerek, valamint a legmodernebb vizsgálati eljárások alkalmazását, illetve fejlesztését.

A Robert Bosch Kft. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, mint konzorciumi partner a ZalaZONE tesztpálya bevonásával egy 3 éves közös kutatás-fejlesztést valósított meg, mely során a meglévő teszt-automatizációs környezetét fejlesztette, illetve a rendszerszintű- és autós teszteléseket a validáció és verifikáció során hatékonyabbá tette. A közös kutatás-fejlesztési projekt célja a front kamerák és radarok verifikációs és validációs koncepciójának továbbfejlesztése volt, beleértve a tartóssági-, stabilitási- és robosztusság méréseket. A szakemberek a projekt során kidolgoztak egy ún. HiL/SciL (Hardware-in-the-loop/Scenario-in-the-Loop) tesztelési módszertant, amely valós és virtuális tesztkörnyezeteket kombinálva lényegesen több forgalmi helyzet vizsgálatára ad lehetőséget, mint a korábban rendelkezésre álló tesztelési módszerek.

A 2019-1.1.1-PIACI-KFI-2019-00129 számú projekt költségvetése 1 665 140 333 forint, ebből 993 535 028 forint vissza nem térítendő támogatás. A projekt a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból biztosított támogatással valósult meg.

A Budapesti Fejlesztési Központ a konzorciumvezető Robert Bosch Kft. részeként a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált- és az elektromos mobilitás fejlesztésé-ben, emellett a Bosch csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja.

Mónika Hack

+36 70 510 5516