Budapest – Felelős globális vállalatként a Bosch kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mind gazdasági, mind környezeti és társadalmi szinten javítsa az emberek életminőségét, és megóvja a jelen és a jövő generációinak megélhetését. A Bosch fenntarthatósági törekvései szinte a vállalat megalapításától kezdve nyomon követhetőek. A célkiűzések megvalósítása nemcsak a vállalat mindennapos működésében, termékeiben és szolgáltatásaiban, hanem a vállalati kultúrában is tetten érhető.
Gazdaságilag, környezetileg és társadalmilag is felelősségteljes magatartás
A Bosch számára a fenntarthatóság alapvető érték, amely mélyen beágyazódik a vállalat működésébe és kultúrájába. A vállalat hosszútávon elkötelezett abban, hogy a gazdasági siker mellett a környezetvédelmet és a társadalmi felelősséget is szem előtt tartsa. A Bosch széles, sokszínűségében egyedülálló termékportfólióval rendelkezik. A termékek a biztonságos és fenntartható mobilitás biztosítékai, tartós társak az otthonokban, vagy épp hatékonyan és megbízhatóan irányítanak ipari rendszereket és gépeket. „A Boschnál a fenntarthatóság a vállalati kultúra alappillére, mely meghatározza mindennapjainkat: munkatársaink gondolkodását, az összes folyamatunkat, termékeinket és szolgáltatásainkat a tervezéstől a gyártásig. Meggyőződésem, hogy innovatív „Életre tervezve” technológiáink hozzájárulnak egy jobb és fenntarthatóbb jövőhöz” – mondta Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban.
Fentieken túl a Bosch célja az etikus és fenntartható cselekvés közös megértésével, az üzleti partnereivel közösen megoldásokat találni a globális társadalmi és ökológiai kihívásokra. Épp ezért a vállalat törekszik arra, hogy nemcsak a saját, hanem a hozzá kapcsolódó teljes ellátási lánc működésének környezeti hatását a lehető legkisebbre csökkentse. Ezek a törekvések következetesen a klímavédelmi intézkedések előmozdítására, a takarékos vízhasználatra és a megbízható körforgásos gazdaság megteremtésére irányulnak. Továbbá tevékenységével célja, hogy előmozdítsa a társadalmi fejlődést és javítsa az emberek, a jelen és a jövő generációinak életminőségét.
A nyolcórás munkarendtől a karbonsemlegességig
Robert Bosch, a vállalatcsoport alapítója 1906-ban a német iparvállalatok között elsőként vezette be a nyolcórás munkarendet. 1935-ben, a feuerbachi üzemben (Németország) hulladékkezelési rendszert alakított ki, majd 1940-ben megalapította a Robert Bosch Kórházat. Halálát követően 1964-ben nyitotta meg kapuit a szintén az alapító nevén fémjelzett Robert Bosch Alapítvány. „Robert Bosch úttörő szerepet vállalt már akkor is, amikor még nem beszélhettünk a fenntarthatóságról, valamint az ahhoz kapcsolódó gazdasági, környezeti és társadalmi hatásokról és szempontokról. Innovatív és újító szellemisége a mai napig áthatja a vállalat működését és kultúráját” – hangsúlyozta Dr. Szászi István.
A vállalat környezetvédelmi irányelveit először 1973-ban tette közzé, melyben már konkrét célok irányultak a vízfelhasználás, a kibocsátás és a zaj csökkentésére vonatkozóan. 1976-ban a Bosch megkezdte a lambdaszondák gyártását, amely megnyitotta az utat a háromutas katalizátorok kifejlesztéséhez,
a kipufogógáz-kibocsátás jelentős mértékben csökkentéséhez. 1998-ban a Robert Bosch GmbH először publikálta környezetvédelmi riportját, 2004-ben pedig csatlakozott az Egyesült Nemzetek Globális Megállapodásához és egyúttal a teljes vállalatcsoport szintjén bevezette a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó céljait.
A vállalat az első fontos mérföldkövet a szén-dioxid-semlegesség terén már teljesítette is, hiszen a Bosch csoport világszerte több mint 400 telephelye 2020 óta karbonsemleges (közvetlen-, közvetett kibocsátás, Scope1, 2). Ennek részeként 2022-ben a szén-dioxid-kreditek felhasználásával 0,7 millió tonnányi szén-dioxid kibocsátását kompenzált. (A közvetlen- és közvetett kibocsátás (Scope 1 és Scope 2), valamint az egyéb közvetett kibocsátás (Scope 3) az Üvegházhatású Gáz Protokoll Szervezeti Elszámolási és Jelentési Szabvány (Greenhouse Gas Protocol Corporate Accounting and Reporting Standard) szerint értelmezendő.)
Fenntarthatósági stratégia – célkitűzések 2025-ig
A Bosch fenntarthatósági stratégiája minden kiemelt területen konkrét célokon alapul. Az „Új dimenziók – Fenntarthatóság 2025” célkitűzés a vállalat fenntarthatósági törekvéseit konkrét feladatokra fordítja, és egyúttal tevékenységével és működésével nap mint nap támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célokat (SDG). Ezeket a célokat fenntarthatósági tevékenységeivel rendszeresen összeveti és méri, majd az évente megjelenő fenntarthatósági tanulmányában teszi közzé.
Hack Mónika
+36 70 510 5516
A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős cégcsoport lett. Hazánkban a Bosch csoport nyolc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója. A 2022-es pénzügyi évben 2255 milliárd forint teljes nettó árbevételt ért el, ebből a magyar piacra való csoporton kívüli értékesítésből származó árbevétele 314 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport több mint 18 300 munkatársat foglalkoztat (2022. december 31-én). Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 421 000 munkatársat foglalkoztat (2022. december 31-én) és 2022-ben 88,2 milliárd euró árbevételt ért el. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az ipar 4.0-hoz és a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz. A Bosch fenntartható, biztonságos és izgalmas mobilitási megoldásokat nyújt partnereinek. Szakértelmét a szenzortechnológia, valamint a szoftverek és szolgáltatások területén, továbbá saját IoT-felhőjében hasznosítva kínál ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja, hogy megkönnyítse a hálózatba kapcsoltságot olyan termékekkel és megoldásokkal, amelyek mesterséges intelligenciát (MI) használnak, vagy annak segítségével fejlesztettek, gyártottak. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 470 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch világszerte 136 telephelyen mintegy 85 500 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, többek között 44 000 szoftvermérnököt.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse