Az idei HVG Állásbörze kiállítói és látogatói körében végzett felmérés szerint a vállalatok közül idén a Bosch csoport végzett a második helyen, az Audi Hungária mögött, megelőzve a Coca-Cola Hellenicet az elhelyezkedni kívánók körében. Az eredmény a korábbi évek felméréseihez hasonlóan ismét bizonyította: a Bosch hosszú ideje a műszaki egyetemisták érdeklődésének homlokterében áll. Ez a hazai műszaki felsőoktatás támogatása mellett a vállalat mukaerőpolitikájának is köszönhető, amely a bizalom, az együttműködés és a sokrétű támogatási programok egymást erősítő, szinergikus hatásaira épül. Az egyetemi tanszékek támogatása idejekorán megteremti azt a korszerű szakmai hátteret és kutatói attitűdöt, amely a nyitott innovációra épülő vállalati kultúra elsajátításához szükséges. Nem hagyható figyelmen kívül a Bosch csoport őszi image kampánya sem, mely minden bizonnyal hozzájárul ehhez a sikerhez. A HVG Állásbörzén elvégzett mostani felmérés is a Bosch koncepciójának eredményességéről árulkodik.
Az állásbörzén, melynek idén több mint tízezer látogatója volt, az érdeklődők megismerhették a Bosch csoport nyitottságra és folytonos interakciókra épülő szemléletmódját. "A Bosch vállalati kultúráját a mérnökképzés elhivatott támogatásának légköre hatja át. Motivációs programjaink, illetve a nemzetközi tapasztalatszerzési lehetőségek vonzó alternatívát jelentenek az egyetemekről kikerülő fiataloknak, és a szakmai előmenetel kecsegtető perspektíváját nyújtják számukra. A felsőoktatási intézmények támogatásával megalapozzuk azt az innovációs szemléletmódot, amely a munkába állásuk első pillanataitól kezdve segíti a fiatal szakembereket a Bosch kontinenseken átívelő közösségébe való akadálytalan beilleszkedésben." - emelte ki Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
Az elhelyezkedés során a legfontosabb elvárások, amelyekkel egy friss diplomásnak a Bosch-nál szembesülnie kell, a jól hasznosítható elméleti és gyakorlati tudás, illetve az aktív nyelvi ismeretek. Ezzel szemben általános tapasztalat, hogy a felsőoktatási intézmények a korszerű szakmai ismeretanyag továbbadása mellett csupán mérsékelt figyelmet fordítanak a problémamegoldó valamint a kommunikációs készségek fejlesztésére és az idegennyelvi képzésre. Ez utóbbiban bizakodásra ad okot, hogy a HVG által rendezett állásbörzén a regisztrált látogatók 83,48 százaléka számolt be angol, és 36,01 százaléka német nyelvtudásról. A további szükséges képességek elsajátításához a Bosch jelentős segítséget nyújt speciális képzési tervek készítésével, és szakma-specifikus programokkal. Ennek szemléletes példája a cég mindennapos gyakorlatában mára általánossá vált belső coaching, ahol az adott szakterület tapasztalt művelői támogatják a pályakezdő mérnököket az elvárt kompetenciák megerősítésében.
Mónika Hack
+36 70 510 5516
A Bosch 1899 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős vállalatcsoport, Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett. A 2011-es üzleti évben a hazánkban 10 leányvállalattal rendelkező cég teljes forgalma 508 milliárd forint, magyarországi forgalma - amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek - 134 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport 2011 végén 8000 munkatársat foglalkoztatott. Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez kiterjedt kereskedő és szervizhálózat a teljes országot lefedi.
A Bosch csoport, különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épület-technológia terén több mint 300 000 munkatárssal 51,5 milliárd euró árbevételt ért el 2011-ben. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő mintegy 350 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2011-ben 4,2 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte több mint 4100 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu