A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején, majd 2010-ben, és a felmérést 2012 januárjában és februárjában újra megismételték.
Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt
Amíg 2010-ben az autótulajdonosok több mint fele tett meg egy év alatt 10 ezer kilométernél többet autójával, addig idén csak 44 százalékuk autózik ennyit.
2010-ben a fővárosiak autóztak a legtöbbet: közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert, idén viszont a budapestieknek már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit. A 2012. évi kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel. A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők, és az alacsonyabb jövedelműek. Így ebben a tekintetben nem történt változás a korábbi évekhez képest. A fiatalabb személygépkocsik is a legjobb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11 000 kilométert tesznek meg.
Töretlen tendencia: tovább nőtt a független autószervizek szerepe
A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark öregedése áll, és az, hogy nagymértékben csökkent a garanciával már nem rendelkező gépjárművek aránya. A két évvel korábbi adatokhoz képest, habár nem jelentősen, de nőtt azok száma, akik otthon, saját maguk javítják gépkocsijukat.
A Bosch Car Service hálózatról
A cégalapító Robert Bosch már 1921-ben megnyitotta Hamburgban az első Bosch szervizt, amelynek akkor a feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. A ma világszerte több mint 11 000 Bosch Car Service partnert számláló hálózat napjainkban már teljes körű szervizszolgáltatást nyújt az autótulajdonosok számára.
A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatás eredménye szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.
A Bosch Car Service hálózat itthon is sikeresen alkalmazza azt az európai uniós csoportmentességi szabályt (461/2010/EU rendelet), amely szerint a gépjármű tulajdonosok már a garanciális időszak alatt is igénybe vehetik a márkafüggetlen szervizhálózatok szolgáltatásait. A Bosch tapasztalata és támogatása a szervizek és az ügyfelek felé a garancia arra, hogy a kedvező árú szolgáltatás teljes mértékben megfelel a fenti szabályozásnak.
Mónika Hack
+36 70 510 5516
A Gépjármű-felszerelések- és diagnosztika üzletág autószerelő műhelyek sokaságát szolgálja ki diagnosztikai és műhelyberendezések teljes skálájával. Új és cserealkatrészek széles választékával rendelkezik mind személyautókhoz, mind haszongépjárművekhez. Termékportfoliójában megtalálhatók a Bosch gyári beszállítói felszerelései, valamint a kifejezetten a pótalkatrész piac számára fejlesztett termékek és szolgáltatások is. 140 országban több mint 10 ezer munkatárs, valamint egy világméretű logisztikai hálózat gondoskodik arról, hogy a mintegy 450 ezer különböző alkatrész gyorsan és időben eljusson az ügyfelekhez. A diagnosztika területén belül az üzletág különféle teszt- és javító technológiákat, diagnosztikai szoftvereket, oktatásokat és információs szolgáltatásokat biztosít az ügyfelei számára. Emellett az üzletág hatáskörébe tartozik a Bosch Service franchise hálózat is, amely a világ legnagyobb márkafüggetlen autószerviz hálózata mintegy 15 ezer műhellyel. Ezen kívül a Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletág felel a több mint 500 AutoCrew”partnerért is.
További információ: www.bosch-automotive.com
A Bosch csoport, különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épület-technológia terén több mint 300 000 munkatárssal 51,5 milliárd euró árbevételt ért el 2011-ben. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő mintegy 350 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch 2011-ben 4,2 milliárd eurót költött kutatásra és fejlesztésre, és világszerte több mint 4100 szabadalmi kérelmet nyújtott be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu