Adja meg adatvédelmi beállításait

Marketing

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet



Visszavonás

Az alábbi linken: Adatvédelmi beállítások bármikor visszavonhatja a hozzájárulását, mely módosítás a visszavonástól lép hatályba. További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Itt módosíthatja az adatvédelmi beállításait

Összes cookie letiltása: Amennyiben szeretné letiltani az összes cookie-t, kérjük nyissa meg böngészője beállításait, majd tiltsa le a cookie-k használatát. Kérjük vegye figyelembe, hogy ebben az esetben előfordulhat, hogy a weboldal bizonyos funkciói nem lesznek elérhetők.

Kérjük a jelölőnégyzetbe kattintva adja meg nekünk hozzájárulását vagy vonja vissza azt.

A weboldal funkcionalitási, kényelmi és statisztikai célokból cookie-kat használ. Azok a cookie-k és nyomkövető mechanizmusok, melyek tehcnikailag nem feltétlenül szükségesek az oldal működéséhez, lehetővé teszik számunkra, hogy jobb felhasználói élményt és egyedi ajánlatokat (marketing cookie-kat és nyomkövető mechanizmusokat) nyújtsunk. Ezek csak akkor használhatók, ha Ön előzetesen hozzájárult: Tudjon meg többet




További információért kattintson az alábbi linkre: Adatvédelmi tájékoztató / céges információk.

Bosch-kutatás: a gépkocsik életkora átlagosan 11 év Magyarországon

A magyar háztartások 42 százalékában van autó

Bosch-kutatás: a gépkocsik életkora átlagosan 11 év Magyarországon

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. – a különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója – megbízásából idén is elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját, autóhasználati, valamint autójavíttatási szokásait feltérképező felmérését. A kutatás hiánypótlónak tekinthető, mivel máshol nem fellehető adatokat szolgáltat ezekben a témakörökben. Az eredmények értékét tovább növeli, hogy a felmérést 2008, vagyis a gazdasági és pénzügyi válság kezdete óta kétévente elkészítik, így nyomon követhető a magyar gépkocsiparkkal, autójavíttatási szokásokkal kapcsolatos tendenciák. A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra terjedt ki, amelyben használtak autót. A minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakossága.

Az idei adatok szerint a magyar háztartások összesen 42 százalékában van autó: 40 százalékában egy, további 2 százalékában pedig több gépjármű is található. Ez némiképp alatta marad a 2012-es, valamint a 2010-es aránynak, amikor is a háztartások 44, valamint 45 százalékában volt egy vagy több autó. A mostani adat gyakorlatilag megegyezik a 2008-as számokkal, azonban a válság kitörésekor még a háztartások 5 százalékában volt fellelhető több autó, míg 37 százalékában egy gépkocsi volt a jellemző. A 2014-es adatok szerint a gépjárművek jellemzően saját tulajdonban vannak, céges autót a háztartások töredékében, 3 százalékában használnak csupán.

Az autós háztartásokban élők aránya a 30-39, valamint a 40-49 éves korosztályban a legmagasabb; mindkét esetben 50 százalék körül van. Összességében egy kivételével minden korcsoportban csökkent 2012-höz képest az autósok aránya. A kivétel pedig a 60 éves és a feletti korosztály, ahol idén 29 százalék az autóval rendelkezők aránya. Ez jelentős, 6 százalékpontos növekedést jelent 2012-höz, sőt 7 százalékpontosat 2010-hez, és 9 százalékpontosat 2008-hoz képest.

Az új autó vásárlás drasztikus visszaesése következtében a gépjárművek életkori megoszlása 2008 óta romlott, de 2014-re a folyamat megállni látszik, sőt enyhe javulás is mutatkozik. 2014-ben az autók átlagosan valamivel idősebbek 11 évesnél, és ez egy szűk negyedévvel csökkent a két évvel ezelőtti adathoz képest (11,3 és 11,6 év). Az autópark évek óta tartó öregedésének megtorpanása, és az új autók értékesítésének növekedése ellenére a legfeljebb öt éves autók aránya 15 százalék volt idén, szemben a 2012-es 12 százalékkal. Azonban a 2014-es adat jelentősen alulmúlja a válság előtti számokat: 2008-ban még az autók 30 százaléka volt 5 évesnél fiatalabb. A legfrissebb adatok szerint a kocsik 33 százaléka 6-10 éves, 45 százaléka 11-20 éves, 7 százaléka pedig 20 év feletti volt.

Az autók átlagos életkora Budapesten körében a 2012-es bő 10 évről mostanra 9,5 évre csökkent, és szintén csökkenés volt a vidéki városokban élők autóinak életkoránál: két év alatt 11,6-ról alig több mint 11 évre mérséklődött. Ezzel szemben a községekben 12,2-ről 12,6 évre nőtt a kocsik átlagos életkora. A kutatásból kiderült az is, hogy minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál fiatalabb az autója. A legfeljebb 8 általánost végzettek a 2012-es 13,7 éves járművek után idén már átlagosan 14,6 éves autókkal közlekedtek, míg a diplomásoknak átlagosan 10 éves autóik voltak, ami két éve nem változott.

A Bosch Car Service hálózatról
A kutatás kiterjedt az autó-szervizelési szokások vizsgálatára is. Az ehhez kapcsolódó eredményeket elsősorban a Bosch Car Service hálózat használja fel szolgáltatásainak, hálózatának fejlesztésére. A Bosch Car Service márkafüggetlen autószerviz hálózat első tagját 1921-ben Hamburgban nyitotta meg Robert Bosch cégalapító. Az azóta több mint 14 000 partnert összefogó hálózat akkori feladata az autóvillamossági termékek szervizhátterének biztosítása volt. Az idő múlásával a paletta kibővült a hagyományos dízel üzemanyag-ellátó rendszerek javításával, majd az 1980-as évektől a benzinbefecskendező rendszerek és a blokkolásgátlók diagnosztizálásával. A Bosch Car Service koncepciót, mint teljes körű szolgáltatást nyújtó autószervizt az 1990-es évek végétől indította el a Bosch, amely addigra a világ legnagyobb független autóalkatrész-gyártója lett. A Bosch Car Service hálózatnak Magyarországon 87 tagja van.

Címkék: Bosch, Medián, kutatás, autóhasználat, autó, életkor, háztartás

Hack Mónika

+36 70 510 5516