Második helyezést szerzett a Fut a cég versenysorozaton a Bosch budapesti telephelyének csapata és ezzel a teljesíténnyel 2020 egyik legsportosabb vállalata lett Magyarországon. A Robert Bosch Kft. csapata az utóbbi két év első helyezését követően idén úgy végzett ismét a dobogón, hogy a kollégák márciustól csak virtuális megmérettetéseken vehettek részt, sportrendezvényeken nem indultak. A Bosch a járványügyi helyzetben ezzel az intézkedéssel is védte munkavállalói egészségét. A Robert Bosch Kft. csapata a sorozat idei 7, többségében virtuális versenyén így is összesen 3 076 kilométert futott és 2 068 kilométert biciklizett.
A 13 megmérettetésből álló Fut a cég versenysorozat kifejezetten cégek, vállalatok, intézmények és munkahelyi közösségek megmérettetése, a nevezett versenyzők egyéni és páros számoknál teljes mértékben, váltóknál pedig a csapattagok többségében a cég munkatársai, alkalmazottai, családtagjai, partnerei vagy üzletfelei lehetnek. A versenyeken 251 cég indított váltókat, egyéni sportolókat, a céges résztvevők száma összeségében meghaladta az 5400 főt. A versenysorozat idén a koronavírus-járvány miatt részben az online térbe kényszerült – 6 versenyt virtuálisan rendeztek meg –, a versenyzők többsége egyénileg teljesítette a távokat, eredményüket pedig különböző okoseszközök segítségével igazolták a megmérettetés honlapján. Az 1000 főnél több munkavállalót foglalkoztató vállalatok kategóriájában 19 céget díjaztak, a Robert Bosch Kft. ebben a kategóriában, illetve az összesített rangsorban is a második helyet érte el.
A cég munkavállalói közül 296-an vettek részt maraton, félmaraton és más virtuális futásokon, az összesen megtett futótávolság meghaladja a légvonalban mért Budapest-Reykjavík távolságot. „Büszkék vagyunk arra, hogy a Robert Bosch Kft. a járványhelyzet ellenére is a legsportosabb magyar cégek egyike maradt. A Boschnál munkatársaink egészsége és biztonsága mindenekelőtt áll. A fertőzés megjelenése óta a Bosch csoport globális, regionális és lokális szinten is létrehozott olyan operatív stábokat, amelyek folyamatosan nyomon követik a koronavírus fertőzésekkel kapcsolatos történéseket, továbbá gyors intézkedéseket hoznak, amennyiben ez szükséges. Naponta elemezzük a beérkező híreket és felelős, hiteles tájékoztatást nyújtunk a munkavállalóinknak. Munkatársaink egészségének védelmében megelőző intézkedéseket vezettünk be. Telephelyeinken kötelező a maszkviselés, betartjuk a másfél méter távolságot a kollégák között, a hét minden munkanapján elérhető üzemorvosi szolgálatot biztosítunk, fokozottan ügyelünk a munkahelyek tisztaságára, illetve kézfertőtlenítőket helyeztünk el telephelyeinken. Szigorítottuk a beléptetés szabályait és biztosítjuk az otthonról dolgozás lehetőségét is.” – nyilatkozta az eredményhirdetést követően Bodó Teodóra, a magyarországi Bosch csoport és az Adria régió kommunikációs és kormányzati kapcsolatok igazgatója.
Virtuális kihívásokkal tartották fitten a dolgozókat – négy hónap alatt Pápua Új-Guineáig jutottak
A Bosch munkatársai nemcsak a Fut a cég versenysorozaton teljesítettek kiválóan, a vállalat ugyanis többféle módon ösztönzi munkavállalóit az egészséges életmódra és a sportolásra. Mindez a járványhelyzet miatt most fontosabb, mint valaha. A vállalat belső közössége, a 2013-ben létrejött és közel 2000 tagot számláló KSF (Kultur, Sport und Freizeit) az elmúlt négy hónapban folyamatosan hirdetett meg virtuális kihívásokat a dolgozók számára. A résztvevők 17 héten keresztül összesen több mint 12 millió lépést tettek meg, 13 680 kilométeres futóteljesítményükkel pedig virtuálisan egészen Pápua Új-Guineáig értek volna el. Az összesen 11 500 kilométer megtett kerékpárút Buenos Aires-ig repítette volna őket, korcsolyával pedig Budapestről Kolozsvárig (440 kilométert) jutottak volna el a Bosch munkavállalói.
A Bosch támogatja az egészséges életmódot
A Bosch minden telephelyén, így Budapest mellett Hatvanban, Miskolcon, Makláron és Egerben is többféle módon ösztönzi munkavállalóit az egészséges életmódra és a sportolásra. A sportoló munkahelyi közösségeket a Bosch különféle módon, például a nevezési díjak és belépők biztosításával, mezekkel, pályabérléssel, edzésekkel, edzőkkel és felszerelésekkel támogatja. A Bosch kollégái széleskörű egészségmegőrző programokon vehetnek részt és rendszeres szűrővizsgálatokra is járhatnak.
A Fut a cég versenysorozatról, a verseny pontszámításáról a Futanet weboldalán található további információ.
Varga Zita Hella
Telefon: +36 70 667-6374
A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős, hazánkban kilenc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéséként, a Bosch csoport Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója lett. A 2019-es üzleti évben a vállalatcsoport teljes árbevétele 1465 milliárd forint, magyarországi konszolidált forgalma – amelybe nem tartoznak bele a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek – 259 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport több mint 15 000 munkatársat foglalkoztat (2019. december 31-én). Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 400 000 munkatársat foglalkoztat (2019. december 31-én) és 77,7 milliárd euró árbevételt ért el 2019-ben. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az intelligens városokhoz, a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz, és a hálózatba kapcsolt gyártáshoz. A Bosch fenntartható, biztonságos és izgalmas mobilitási megoldásokat nyújt partnereinek. Szakértelmét az érzékelők technológiájában, a hálózatba kapcsolt szoftverek és szolgáltatások területén, valamint saját IoT felhőjében is hasznosítja, ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat kínál egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja, hogy olyan termékekkel és megoldásokkal könnyítse a hálózatba kapcsoltságot, amelyek mesterséges intelligenciát (MI) használnak, vagy annak segítségével fejlesztettek, gyártottak. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch 72 600 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén 126 telephelyen világszerte, többek között 30 000 szoftvermérnököt.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse