Ha a kutatás-fejlesztésre, informatikára, vagy az autóipar világára gondolunk, jellemzően férfias szakmákat látunk magunk előtt. A pályaválasztás előtt álló fiatal lányok pedig – bár tehetségük és nyitottságuk lenne hozzá – sokszor nem választanak férfiasnak gondolt munkaköröket. Ennek oka a kellő információk hiánya vagy épp a berögzült előítéletek. A Nők a Tudományban Egyesület által indított Lányok Napja országos programsorozat célja, hogy a felsőtagozatos általános és középiskolás lányok figyelmét felhívja a természettudományi, technológiai, mérnöki és informatikai szakmákban rejlő lehetőségekre.
A Bosch idén négy helyszínen, a Bosch Budapest Innovációs Kampuszon, valamint a vállalatcsoport maklári, hatvani és miskolci telephelyein fogadta az érdeklődő fiatalokat, akik nemcsak betekintést kaptak a legmodernebb gyártási folyamatokba, hanem inspiráló női karrierutakkal is megismerkedhettek.
Mesterséges intelligencia és hipermodern robotok: Lányok Napja a Bosch maklári gyárában
A Bosch maklári telephelyén a tudományok és a technológia iránt érdeklődő hölgyek a járműalkatrész-gyártás folyamatával ismerkedhettek meg. A maklári Robert Bosch Automotive Steering Kft-nél a legmodernebb körülmények között, digitalizált, mesterséges intelligenciával támogatott környezetben készítik a járművek egyik legfontosabb részegységét. Kormányműveket, kormányoszlopokat, kormánytengelyeket és felújított alkatrészeket szállítanak innen a világ több mint száz járműgyártójának. A fiatalok idén a Servocom (haszongépjármű kormánymű) egységek alkatrészeinek gyártását és összeszerelését követhették nyomon, ahol emberi felügyelettel, magasan automatizált gépek dolgoznak összhangban a termékeken. Emellett bepillantást nyerhettek a termékellenőr, a metrikus és az anyagvizsgáló munkatársak mindennapjaiba, akik funkcionális teszteket, dimenzionális (3D) méréseket, valamint különböző anyagvizsgálatokat végeznek, többek között röntgen segítségével. A gyárlátogatáson a maklári Bosch telephely munkatársai mutatták be a gyártási folyamatokat, akik – a sztereotípiákkal ellentétben – nőként is sikeres karriert építettek férfiasnak gondolt munkakörökben.
„A sokszínűség az innováció motorja: új perspektívákat, tehetséget és kreativitást hoz magával. Munkatársaink több mint 30 százaléka nő, és a vezetők közel negyede is a hölgyek közül kerül ki. Büszke vagyok rá, hogy ők is fontos szerepet játszanak a maklári gyár eddigi, több mint 20 évének sikerében” – mondta el Michael Zink, a Robert Bosch Automotive Steering Kft. ügyvezető igazgatója a Lányok Napja rendezvényen.
„Széles körű támogatást nyújtunk azoknak a hölgyeknek, akik karriert szeretnének építeni nálunk, emellett fontosnak tartjuk azt is, hogy a fiatalok minél korábban megismerjék az innováció, a kutatás-fejlesztés izgalmas világát. Duális képzésekben veszünk részt, iskolai, egyetemi versenyeket támogatunk, nyári munkára és gyakornoki programokra várjuk az érdeklődőket. Örömmel csatlakoztunk a Lányok Napja kezdeményezéshez, hogy megmutassuk a fiataloknak az autóipari fejlesztésekhez kapcsolódó vonzó karrierlehetőségeket” – tette hozzá Bekényi Henrietta, a Robert Bosch Automotive Steering Kft. HR csoportvezetője.
Women@Bosch: egyedülálló támogatás és fejlődési lehetőségek
A Bosch csoport vállalati stratégiájának alappillére a sokszínűség. Egyre több kutatás mutat rá, hogy az a vállalat, ahol férfi és női vezetők is részt vesznek a vállalatirányításban, üzletileg is sikeresebbek. Emellett számos tanulmány erősíti meg, hogy a vegyes csapatok a vállalat minden szintjén jobb termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek. A Bosch csoport kiemelt hangsúlyt helyez a női tehetségek felkarolására és támogatására.
A vállalat többek között a Business Woman és a Female Talent mentoring programokkal, tréningekkel, workshopokkal segíti a kollégák érvényesülését. A nők sikeres karrierjéhez ugyanakkor elengedhetetlen a rugalmas és családbarát munkakultúra, ezért a Boschnál számos eszközzel támogatják az egyedi élethelyzetek, a munka-magánélet egyensúlyának megteremtését, és kiemelt figyelmet fordítanak a munkába visszatérő édesanyákra is. Szintén a női karrierépítéshez nyújt segítséget a Boschnál világszinten és Magyarországon is működő, önszerveződő alapokra épülő Women@Bosch női közösség, ahol különböző előadásokon, beszélgetéseken nyílik lehetőség személyes példák bemutatására és tapasztalatcserére.
Varga Zita Hella
Telefon: +36 70 667-6374
A Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi kft.-ből mára jelentős cégcsoport lett. Hazánkban a Bosch csoport nyolc önálló vállalat szoros stratégiai együttműködéseként Magyarország egyik legnagyobb külföldi ipari munkaadója. A 2022-es pénzügyi évben 2255 milliárd forint teljes nettó árbevételt ért el, ebből a magyar piacra való csoporton kívüli értékesítésből származó árbevétele 314 milliárd forint volt. A magyarországi Bosch csoport több mint 18 300 munkatársat foglalkoztat (2022. december 31-én). A 2023-es magyarországi adatok 2024. május 16-tól lesznek elérhetők. Az egyes gyártó, kereskedelmi és fejlesztési egységekhez tartozó kereskedői és szervizhálózat a teljes országot lefedi.
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 429 000 munkatársat foglalkoztat (2023. december 31-én) és 2023-ban 91,6 milliárd euró árbevételt ért el. A cégcsoport négy üzleti területen végez tevékenységet, ezek a mobilitás, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. A vállalat célja, hogy üzleti tevékenysége során technológiáin keresztül olyan trendeket határozzon meg, mint az automatizálás, az elektromosítás, a digitalizáció, a hálózatba kapcsolás és a fenntarthatóságra való összpontosítás. A Bosch régiókon és iparágakon átívelő, széles körű jelenléte tovább erősíti innovációs erejét és stabilitását. A szenzortechnológia, a szoftverek és a szolgáltatások terén szerzett, bizonyított szakértelmének köszönhetően a Bosch komplex megoldásokat kínál ügyfelei számára. Emellett a vállalatcsoport a hálózatba kapcsolás és a mesterséges intelligencia területén szerzett tudását felhasználóbarát, fenntartható termékek fejlesztésére és gyártására is alkalmazza. A Bosch célja, hogy „Életre tervezve” technológiájával hozzájáruljon az emberek életminőségének javításához és a természeti erőforrások megőrzéséhez. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak több mint 60 országban működő csaknem 470 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch világszerte 136 telephelyen mintegy 90 000 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, többek között 48 000 szoftvermérnököt.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse