Budapest – A magyarországi Bosch csoport felsővezetése sajtótájékoztatón értékelte a 2009-es pénzügyi évet és mutatta be 2010-es terveit. A hazánkban 11 vállalattal jelen lévő cégcsoport beruházásai elérték a 14 milliárd forintot, kutatás-fejlesztésre több mint 10 milliárd forintot fordítottak 2009-ben. A Bosch csoport magyarországi forgalma 109 milliárd forintra nőtt, mialatt a Bosch teljes hazai forgalma – amelybe beletartoznak a saját vállalatai között folytatott kereskedelmi tevékenységek is – 315 milliárd forint lett. A vállalat a jövőben is az innovációra helyezi a hangsúlyt: a K+F tevékenység idén is kiemelt terület lesz, sőt a 2010. január 1-jén közel 6000 főt főállásban foglalkoztató cégcsoport további 1000 munkahely megteremtését tervezi.
Thomas Beyer, a magyarországi Bosch csoport vezetője évértékelőjében hangsúlyozta: a Bosch magyarországi cégcsoportja olyan szerkezeti változtatásokat és stratégiai intézkedéseket tett 2009-ben, amelyek elősegítik a válságból való gyorsabb kilábalást. „Gyártási és kereskedelmi hálózatunkkal, mérnöki szakértelmünkkel és elkötelezett munkatársainkkal kitűnő pozícióban vagyunk ahhoz, hogy magyarországi tevékenységünket tovább bővítsük” – tette hozzá Beyer.
Növekedés a gépjármű technológia területén
A hatvani Robert Bosch Elektronika Kft., a cégcsoport legnagyobb, 2500 főt foglalkoztató hazai gyára folyamatosan bővült az elmúlt egy évben, több mint 200 új mérnök és közgazdász gyakornokot alkalmaztak. Legtöbbjük számára hosszú távú munkalehetőséget kínálnak.
A következő évek egyik nagyszabású magyarországi fejlesztése kezdődik meg 2010-ben Miskolcon. A Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. új gyártócsarnokot épít, amelynek felépítése 2010 májusában kezdődik meg és 2011 tavaszáig tart. A walesi generátorgyártás áttelepítésének folyamata már elkezdődött, amely várhatóan idén ősztől kezdődően több mint négyszáz új munkahelyet jelent Miskolcon és Hatvanban.
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központja 2009-ben tovább növekedett, így a tervek szerint 2010-ben már az 500. mérnök kezdheti meg pályafutását. A 2000-ben megkezdődött fejlesztési tevékenységnek köszönhetően 2005-ben alapították meg a Fejlesztési Központot, amely idén ünnepli ötödik évfordulóját. A Központ vonzó munkalehetőséget kínál a legjobb pályakezdő mérnökhallgatók és mérnökök számára. Ennek érdekében a Bosch 2008-tól 2012-ig 9 milliárd forint értékű beruházásra kötelezte el magát, amely 200 új munkahellyel növeli meg budapesti autóipari K+F kapacitását.
A gépjármű-felszerelések üzletág 2009 áprilisában világszinten felvásárolta a független gépjármű-műhelyek számára teljes körű szolgáltatásokat nyújtó AutoCrew hálózatot, további jelentős piacokat nyitva meg a Bosch autószervizeléssel kapcsolatos stratégiai elképzeléseinek. Ma Magyarországon a Bosch Car Service hálózat a legismertebb márka-független szervizhálózat a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet szerint.
Stabilitás az ipari technológia területén
Magyarországon két Rexroth vállalat található: a gyártási tevékenység Egerben van, míg Budapesten többnyire a kereskedelemmel foglalkoznak. A csökkenő bevételek ellenére a cég nemcsak megtartotta vezető pozícióját, hanem meg is erősítette azt a hajtástechnikai piacon. A cég 20 éves magyarországi jelenléte alatt számos jelentős beruházás fűződött a nevéhez, többek között a Nemzeti Színház Európában egyedülálló, komplett színpadtechnikájának kivitelezése, illetve 2010-ben az Európa Kulturális Fővárosa projekthez kapcsolódó Pécsi Konferencia- és Koncertközpont színpadtechnikai berendezéseinek szállítása.
A 2010. május 6-án kezdődő Nemzetközi Rexroth Pneumobil verseny ötletét is az a szükségszerűség szülte, hogy a hosszú távú együttműködés és a fenntartható innovációs fejlődés érdekében erősíteni kell az üzleti szféra és a műszaki egyetemek, főiskolák közötti szakmai kapcsolatot. A Rexroth egri gyárának és budapesti kereskedelmi központjának szervezésében és támogatásával zajló, műszaki mérnökhallgatóknak meghirdetett verseny mára a legkomolyabb szakmai felkészülést és odaadást igényli.
Jelentős változások a fogyasztási javak és épülettechnológia piacán
A termotechnikai termékportfólió bővítésének középpontjában a kondenzációs technológián alapuló gáztakarékos megoldások és a megújuló energiaforrásokkal kombinálható rendszerek állnak. A legújabb megoldás egy olyan kondenzációs kazán, amely szolárral és szolár-kompatibilis szabályozórendszerrel is működik, így segítségével akár 40 százalékos gázmegtakarítás is elérhető. A Bosch márkanév ismertsége közel 90 százalék a végfelhasználók körében, így annak érdekében, hogy a jövőben még tovább erősíthesse piaci jelenlétét ebben a szegmensben, a termotechnika üzletág 2010 márciusától Junkers helyett Bosch márkanéven jelenik meg Magyarországon is.
A legmodernebb technológiákkal felszerelt miskolci Robert Bosch Power Tool Kft. 2009-ben gyártotta le a harmincmilliomodik kéziszerszámot, és 14 saját fejlesztésű új terméket vezetett be a piacra, köztük a 2009-es év Magyar Innovációs Nagydíját elnyert Uneo fúrókalapácsot. A miskolci szerszámgépgyár nevéhez fűződik a közelmúltban lezajlott, idén második alkalommal megrendezett Elektromobil verseny. A tavalyihoz képest megháromszorozódott a versenyre jelentkezők száma: összesen 100 csapat nevezett, köztük hat külföldi város egyetemének diákjai. Az Elektromobil verseny legfontosabb célja a mérnökszakma széleskörű népszerűsítése.
Kiemelkedő szerep az oktatás területén
A Bosch a mérnökképzés területén is kiemelkedő szerepet vállal. 2009 februárjában a cégcsoport kezdeményezte egy mérnökképzéssel kapcsolatos szakmai konferencia megrendezését Miskolcon, azt követően pedig az „Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség” létrehozását, amely 2010. május közepén alakul meg. A Bosch kezdeményezéséhez szervezetek és multinacionális vállalatok is csatlakoztak, a szövetség célja a közép- és felsőoktatás minőségének javításán túl a mérnökszakma népszerűsítése, valamint az állami és a piaci szereplők tevékenységének összehangolása.
Mónika Hack
+36 70 510 5516
A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. A gépjármű- és ipari technológia, valamint a fogyasztási cikkek és az épület-technológia terén mintegy 275000 munkatárssal a vállalatcsoport a 2009-es üzleti évben 38,2 milliárd eurós forgalmat ért el. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő, több mint 300 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch körülbelül 150 országban van jelen. Ez az egész világra kiterjedő fejlesztési, gyártási és értékesítési hálózat a további növekedés alapfeltétele. A Bosch évente több mint 3,5 milliárd eurót költ kutatásra és fejlesztésre, és világszerte mintegy 3800 szabadalmi kérelmet nyújt be. A Bosch valamennyi termékével és szolgáltatásával úgy javítja az élet minőségét, hogy innovatív és hasznos megoldásokat kínál.
A vállalatot 1886-ban Robert Bosch (1861-1942) „Finommechanikai és Elektrotechnikai Műhelyként” alapította Stuttgartban. A Robert Bosch GmbH tulajdonosi szerkezete szavatolja a Bosch csoport vállalati önállóságát. Ez lehetővé teszi a vállalat számára jelentős, a jövő biztosítása érdekében történő befektetések megvalósítását. A Robert Bosch GmbH üzletrészeinek 92%-a a Robert Bosch Stiftung GmbH közhasznú alapítvány tulajdonában van. A szavazati jogok többsége a Robert Bosch Industrietreuhand KG-é, amely a vállalati társasági jogokat is gyakorolja. A maradék üzletrészek a Bosch családnál és a Robert Bosch GmbH-nál vannak.
További információért látogasson el honlapunkra: www.bosch.hu